Är du Heimstadens nya chef för Administration & Backoffice?

Heimstaden AB / Backofficejobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Heimstaden AB i Malmö, Lund, Trelleborg, Landskrona, Helsingborg eller i hela Sverige

Till vår svenska verksamhet söker vi nu ny kollega som vill ta över rollen som Head of Administration & Backoffice, när vår nuvarande duktiga kollega går vidare mot nya utmaningar! Vi söker dig som vill fortsätta resan för att stärka vårt arbete med att skapa en effektiv organisation som ger våra kunder en god kundupplevelse och hoppas att du är den vi söker!

Heimstaden har en vision om att förenkla och förgylla kundernas liv genom omtänksamma boenden - Friendly Homes. Vår ambition är att växa på ett ansvarsfullt och hållbart sätt tillsammans med samarbetspartners som delar våra värderingar. Vi har ett livslångt perspektiv på våra fastigheter, vilket innebär att vi bygger, utvecklar och förvaltar hållbara och moderna hem med rätt standard. Kulturen präglas av våra värderingar Care, Dare och Share.

Vi äger och förvaltar i dagsläget cirka 45 000 hyresrätter, 25 000 parkeringsplatser och 300 000 kvm lokalyta över hela Sverige. Teamet är totalt 16 medarbetare i Malmö, Norrköping och Stockholm och är uppdelade i två team, där det ena teamet (Customer Administrators) arbetar med mycket kundkontakt i form av överlåtelser, avisering samt uppsägningar och den andra gruppen (Rent Collectors) ansvarar för säkerställande av betalning av hyror och inkasso. Du rapporterar till Country Managing Director för Sverige och utgår från vårt huvudkontor i Malmö.

Publiceringsdatum
2023-10-02

Arbetsuppgifter
I rollen ansvarar du för att leda och utveckla teamet inom Administration & Backoffice och är en nyckelperson i rollen som chef att fortsätta säkerställa en verksamhet och kultur som stärker vårt varumärke och som skapar bra kundupplevelse för våra hyresgäster.

Du ansvarar för resultat, verksamhetsplanering, uppföljning och kostnadskontroll och samarbetar mycket med andra avdelningar så som Customer Care och IT & Digital. Kontinuerlig kontakt med våra hyresgäster och kollegor över hela landet är en röd tråd i din vardag. Du arbetar med utvecklingsarbete inom ditt område och tillsammans med övriga kollegor identifierar du möjligheter för nya effektiviseringar och projekt.

Du brinner för ledarskapet och hur du i ditt coachande förhållningssätt kan stötta, utmana och utveckla dina medarbetare att alltid arbeta lite smartare och lite mer effektivt. Denna roll innebär arbetstoppar runt månadsskiften och i mitten av månaderna, då det är under den period vi arbetar med aviseringar - här ser vi gärna att du har erfarenhet av tillfällig bemanning för att säkerställa att ditt team är rätt bemannat under olika perioder.

En annan del av rollen är att proaktivt och löpande tillsammans med förvaltningen och andra avdelningar identifiera och genomföra förbättringsprojekt för att leverera en god och effektiv kundupplevelse.

Vi önskar att vår drömkandidat har:

Vi söker i första hand dig som har arbetat minst tre år i en liknande roll. Du får gärna även ha erfarenhet från fastighetsbranschen, gärna från både bostads- och kommersiella fastigheter.

En förutsättning för att du ska lyckas i denna roll är att du drivs av och har erfarenhet av leda personal, och vi ser det som en stor fördel om du har kunskap och erfarenhet av att leda i förändring.

I grunden har du en eftergymnasial utbildning, gärna inom ekonomi, service management eller liknande. Du är en van användare av Office-paketet, ekonomisystem och med fördel har du även arbetat i Vitec eller något liknande fastighetssystem. Du hanterar ekonomisk rapportering och uppföljning och har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift samt B-körkort. Fler språkkunskaper är meriterande då våra hyresgäster kommer från hela världen.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och din ledarskapsförmåga. I arbetet är du affärsmässig och professionell i allt du gör. Som person är du prestigelös och jordnära. Du är en energisk ledare som drivs av att se andra växa och utvecklas. I ditt ledarskap kombinerar du lyhördhet med beslutsamhet. Du har mycket lätt att samarbeta och kommunicera med kollegor, entreprenörer, samarbetspartners och hyresgäster. Service är ditt ledord och du är en mästare på problemlösning.

Vad kan vi erbjuda dig?

Hos oss erbjuds du ett ansvarsfullt och utvecklande arbete med varierande arbetsuppgifter i en dynamisk arbetsmiljö.

Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: https://heimstaden.com/jobba-har/

För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt och att vi ska ha en så enhetlig process som möjligt, har vi på Heimstaden valt att inte längre be om några personliga brev i din ansökan samt att tydligare arbeta med tester i vår rekryteringsprocess. Uppfyller du skallkraven får du göra ett personlighetstest och ett problemlösningstest. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll.

Ansökan

Din ansökan välkomnas senast den 22 oktober 2023.

Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/

Ersättning
Individuell lönesättning Förmånspaket

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Heimstaden AB (org.nr 556670-0455)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Country Managing Director
Maria Petersson
maria.petersson@heimstaden.com
0770111050

Jobbnummer
8158238

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Heimstaden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Heimstaden AB: