Är Du En Hr-Administratör Med Kunskap I Heroma?
Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Nu behöver vi en erfaren HR-administratör till vår kund i Upplands Väsby!
Publiceringsdatum2011-01-04ArbetsuppgifterI huvudsak innebär din roll att samordna och administrera arbetet med vår kunds löneöversyn under våren 2011. Det innebär att sammanställa löneunderlag och föra över detta till förhandlingsmodulen i lönesystemet Heroma samt föra protokoll vid löneöversynsförhandlingar
En annan del av tjänsten är att vara super-user för deras rekryteringsverktyg. Arbetsuppgifterna innebär att hjälpa chefer och administratörer med inloggning, uppstart och visst kompetensstöd samt att ta hand om spontanansökningar.
Därutöver kommer du att agera som administrativt stöd för enheten HR och Löner. I de arbetsuppgifterna ingår att administrera kurser och konferenser (inbjudan, program, bokningar och utvärdering), ge stöd vid bokning av tid och plats för intervjuer samt ett genomförandeansvar för introduktion av nyanställda.
ErfarenheterVi söker dig med flerårig erfarenhet av att ge kvalificerat administrativt stöd samt att arbeta i PA/lönesystem och löneförhandlingssystem. Vi ser gärna att du har erfarenhet av personal- och lönesystemet HEROMA och då främst Löneöversynsmodulen. Vidare har du van att arbeta i Officepaketet och särskilt i Excel.
Dina personliga egenskaperVi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är flexibel samt trivs med att samarbeta med andra och är van vid det. Vidare tycker du om och inspireras av att förbättra och effektivisera arbetssätt och rutiner. Att du är noggrann och strukturerad ser vi som en självklarhet.
För att arbeta som konsult bör du vara positiv, flexibel och kontaktskapande. Du har stor personlig mognad och en hög känsla för service. Du har lätt att lära känna såväl nya rutiner som människor och får i gengäld en vardag som utvecklar och stimulerar dig.
Vad erbjuder vi?
Du blir anställd som konsult i Adecco Sweden. Arbetstiden är förlagd till heltid och uppdraget ska tillsättas omgående och pågår till och med mitten av juni 2011.
Adecco Office & HR förmedlar VD-sekreterare, administrativa chefer, HR-specialister, personalchefer m.fl. Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag med lyckade rekryteringar. Bland våra uppdragsgivare återfinns flera av de stora multinationella koncernerna, men också många av de mindre innovativa företagen. Mer information om Adecco finns på
www.adecco.seÄr du intresserad?
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida
www.adecco.se och ansöker därifrån eller genom att klicka på länken nedan:
http://www.adecco.se/pages/jobad.aspx?adid=1248163Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Rekryteringsansvarig Sofia Wigzell på tel: 08-598 982 37 eller
sofia.wigzell@adecco.seVälkommen att söka!
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagAdecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm
AdressAdecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm
Box 12127
10224 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 60
Stockholm
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-100 500
Jobbnummer 814028
Observera att sista ansökningsdag har passerat.