Är du en erfaren och modig utredare/kvalitetscontroller?
Höganäs kommun / Organisationsutvecklarjobb / Höganäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Höganäs,
Bräcke,
Helsingborg,
Ängelholm,
Bjuv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Höganäs kommun i Höganäs Höganäs ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Vi har invånaren och service i fokus och tillsammans åstadkommer vi goda resultat. Nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det förväntar vi oss att du också gör!
Våra interna ledord är kommunikation och koncerntanke. Vi tror att ett öppet kommunikationsklimat ger effekt på vår kommun, våra invånare, våra företagare, våra föreningar och våra besökare. Höganäs blir då - väl värt att investera i.
Har du redan nu tankar om hur Höganäs kan bli en av Sveriges bästa kommuner? Då kanske du är den vi söker!
Höganäs Omsorg AB är ett kommunalt helägt bolag som arbetar för att skapa förutsättningar för invånarna i Höganäs kommun att kunna leva så tryggt och självständigt som möjligt. De som arbetar hos oss är verksamma inom något av områdena äldreomsorg, hemsjukvård eller LSS och kan vara exempelvis sjuksköterska, arbetsterapeut eller undersköterska. Oavsett titel är ditt uppdrag viktigt och meningsfullt och kommer bidra till ett bättre liv för många kommuninvånare. Vill du göra karriär genom att få andra att må bra? Då är det hos oss du ska jobba!
Publiceringsdatum2023-12-04ArbetsuppgifterVill du ingå i ett professionellt utvecklingsteam? Är du en erfaren och modig utredare/kvalitetscontroller? Då ska du titta hit - vi söker just dig!
Tjänsten som utredare/kvalitetscontroller har en stor bredd och kommer att omfatta kvalificerat utredningsarbete, strategisk verksamhetsuppföljning och utveckling såväl som ansvar för vissa nämnds administrativa arbetsuppgifter. Tjänsten innebär att du tar utredningsuppdrag, kan driva projekt, hålla riktlinjer och styrdokument aktuella, omvärldsbevaka, utforma kvalitetsgarantier, rapportering av statistik och uppgifter till andra myndigheter samt samverkan med intresseorganisationer.
Vidare ingår kvalitets- och verksamhetsutveckling, Lex Sarah-utredningar samt omvärldsanalys. I utredningsarbetet ingår också uppföljning, utvärdering och analys kopplat till den kommunala och nationella styrningen. Utredningsuppdragen görs på beställning av ledningsgrupp, förvaltningschef eller socialnämnd.
KvalifikationerUppdraget som utredare/kvalitetscontroller är viktig för oss då rollen är mångfacetterat och ställer krav på att arbeta självständigt och väga samman information och hantera stora mängder data. Det ingår att leda och delta i olika förvaltningsgemensamma projekt och utvecklingsinsatser inom området, samt övriga förekommande arbetsuppgifter på uppdrag av socialförvaltningens ledningsgrupp och stödja chefer och handläggare i beredning och framdrift av ärenden;
• Du arbetar självständigt med att bereda och handlägga ärenden på uppdrag från förvaltning och
nämnd, exempelvis plan för intern kontroll.
• Du samordnar och ansvarar för samlad tjänsteskrivning liksom uppföljning vid gransknings- och
revisionsuppdrag.
• Du genomför övergripande utredningar på uppdrag av förvaltningsledning och nämnd.
• Dina kontaktytor är flera, både med kollegor inom och utanför förvaltningen samt med politiker i
nämnden och medborgare.
• Du ingår i socialförvaltningens kvalitets- och utvecklingsavdelning och rapporterar till kvalitets- och
utvecklingschefen.
Dina personliga egenskaper• Du är strukturerad och analytisk.
• Du arbetar mot resultat genom att du visar pålitlighet och tar ansvar för planering och uppföljning av
ditt arbete.
• Du stärker relationer genom att du hjälper andra, samarbetar, följer regler och processer och delar
information.
• Du utvecklar, förbättrar, söker lösningar och utvecklar lärande och kunskap på eget initiativ.
• Du är länken, ger service, visar lojalitet utåt och inåt och omvärlds bevakar.
• Gemensamma värderingar syns i ditt bemötande och du stärker dina kollegor när det syns även hos dem
Kvalifikationer
• Du ska ha en för uppdraget adekvat högskoleutbildning
• Du besitter god kompetens inom professionen kvalitet och utredning
• Du har en mycket god analytisk förmåga
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift
• Du har erfarenhet från att arbeta med statistik, nyckeltal, verksamhetssystem och benchmarking
• Du samarbetar gärna och bidrar till ett gott arbetsklimat
• Du kan arbeta självständigt, är engagerad och lösningsorienterad
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Erfarenhet från liknande uppdrag i offentlig förvaltning och god kunskap inom verksamhetsområdet är ett krav.
ÖVRIGT
"Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb - alternativt ring 0771-693 693.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-12-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1262355".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Höganäs kommun (org.nr 212000-1165)
Arbetsplats Höganäs Omsorg AB
Kontakt Affärsområdeschef
Karin Borgman Remse
042-33 75 93 Jobbnummer 8304880
Observera att sista ansökningsdag har passerat.