Är du en en serviceinriktad säljassistent?

Brainpeople / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Brainpeople i Stockholm, Solna, Sollentuna, Tyresö, Täby eller i hela Sverige

Är du ute efter ett varierande och administrativt arbete?
Vi söker en serviceinriktad säljassistent till NEC Scandinavia
NEC är ett multinationellt företag som är en av världens ledande leverantörer av data- och telekommunikationsprodukter. Koncernen har mer än 150 000 anställda världen över och omsätter 45 miljarder USD. Det nordiska huvudkontoret finns i Kista och NEC Scandinavias produktutbud i Norden omfattar projektorer, plasma- och lcd-skärmar, plattformar och applikationer för mobilt internt samt hårdvara till bredbands- och 3G-nät.
Din arbetsplats finns i fräscha och moderna lokaler på huvudkontoret i Kista där du kommer att få chansen att arbeta på ett spännande företag i en positiv och utvecklande atmosfär.
Arbetsbeskrivning: Som säljassistent kommer du att arbeta med orderhantering, ha kundkontakt via mail och telefon, registrera specialpriser, sköta reklamationer och krediteringar samt arbeta med övrig administration såsom att ta fram statistik och andra underlag till företagets säljare. Ytterligare arbetsuppgifter innefattar bla att assistera marknad med diverse utskick, massor, giveaways etc. Du arbetar ihop med ytterligare en säljassistent och tillsammans stöttar ni samtliga säljare på företagets nordiska kontor.
Arbetets omfattning: 8:00-17:00 med möjlighet till flex. Du arbetar som konsult för Brainpeople och uppdraget pågår tom 31/3 med goda möjligheter till förlängning.
Kompetenskrav: Du har god datavana samt bra kunskaper i engelska eftersom detta är företagets koncernspråk. Vi ser gärna att du även har en god förståelse för de nordiska språken såsom norska och danska för att underlätta samarbetet med säljarna.
Arbetslivserfarenhet: Du har tidigare arbetat med säljsupport eller orderhantering samt har vana från något större orderhanteringssystem exempelvis SAP, Oracle, Jeeves eller liknande.
Personliga egenskaper: Du är en positiv, serviceinriktad och initiativrik person som kan ha igång flera saker samtidigt utan att tappa fokus. Arbetet håller emellanåt ett högt tempo och det är viktigt att du är stresstålig samt van att planera och strukturera både din tid men också ditt arbete. Du är administrativt lagd och noggrann i det du gör. Vidare är du är lösingsorienterad och tar gärna tag i saker. Dina kollegor uppfattar dig som en person som tycker det är kul att jobba tillsammans i team och som har nära till skratt!
Intresserad? Skicka in din ansökan till hr_office@brainpeople.se , bifoga CV och personligt brev och märk din ansökan med "Serviceinriktad säljassistent". Frågor besvaras av Jenny Sundberg på telefon 08-440 80 68
Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet. Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.

Publiceringsdatum
2008-11-06

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
Uppdraget pågår tom 31/3 med goda möjligheter till förlängning

Ersättning
Fast lön
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: hr_office@brainpeople.se

Företag
Brainpeople

Adress
Brainpeople
Industrigatan 4A
11246 STOCKHOLM

Kontorsadress
Industrigatan 4A
STOCKHOLM

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-4408090

Jobbnummer
346597

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Brainpeople

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Brainpeople: