Är du en duktig löneassistent/löneadministratör?

Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

För uthyrning till kund i city önskar vi få kontakt med just dig!

Publiceringsdatum
2011-02-25

Arbetsuppgifter
Praktisk lönehantering; ex beräkning av lön, övertid, OB, sjuklön, traktamenten, rese¬räkningar, milersättning, semesterhantering m.m. Ta fram underlag till bokföring och bokslut, kontera och göra kontoavstämningar. Det ingår även vissa HR-relaterade arbetsuppgifter såsom att skriva arbetsgivarintyg, ta hand om enklare personalfrågor kopplat till lön. Även viss månatlig rapportering och statistikrapportering. Det kan även tillkomma andra arbetsuppgifter beroende på vilken profil du har.

Kvalifikationer
Gymnasie-ekonom med minst två års erfarenhet av löne-relaterat arbete.
Erfarenhet av lönerapportering såsom arbetsgivaravgifter, skillnad på HC och FTE m.m. Skatte- och bokföringskunskaper kopplat till t.ex. traktamenten, reseräkningar. Van vid och tycker om att arbeta med siffror. Goda kunskaper i Hogia och Excel. Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.

Dina personliga egenskaper
Vi letar efter någon som är noggrann, strukturerad och har en hög servicekänsla. Du är engagerad & vetgirig och tycker om att lära, ex företagsinterna system.
För att passa uppdraget tycker du om att ta egna initiativ och har erfarenhet av att arbeta under eget ansvar.
Att jobba som konsult innebär många möten med nya människor och du kommer att trivas om du har lätt att ta kontakt, gillar okända miljöer och nya branscher! Du tycker om att komma med idéer, hjälpa andra och vet vad du kan tillföra.
Vi erbjuder
Beroende på vad du vill och kan ger vi dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Konsultrollen kommer att ge dig många nya erfarenheter, spännande inblickar i olika verkligheter och ett ständigt växande kontaktnät.
Vi tycker att det är viktigt att våra medarbetare mår bra och vi bidrar till detta bl.a. genom friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. Du omfattas även av försäkringar och har tillgång till företagshälsovård.
Fakta om anställningen
Tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt och avser heltid med sedvanliga kontorsarbetstider.
Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. Adecco Stockholm Finance & Legal är ett affärsområde med tjänster hos kunder inom bank- och försäkringsbranschen, hos finansbolag, advokat- och juristbyråer samt på olika ekonomiavdelningar, finansavdelningar och juristavdelningar.
Ansök
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån eller genom att klicka på länken nedan:
http://www.adecco.se/pages/jobad.aspx?adid=1285836
Rekryteringsansvarig Annmarie Lund 08-587 512 25 eller annmarie.lund@adecco.se
Välkommen att söka!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm

Adress
Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm
Box 12127
10224 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 60
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-100 500

Jobbnummer
860805

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm: