Är du en analytisk Controller/redovisningschef?

Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Nu söker vi på Adecco Finance & Legal en Controller/ekonomiansvarig för föräldravikariat till amerikanskt företag i Hammarby Sjöstad

Publiceringsdatum
2010-12-23

Dina arbetsuppgifter
Detta är ett uppdrag där du ska täcka upp för föräldraledighet för två olika tjänster därav blir det en mix av att både vara ekonomiansvarig och controller. Som ekonomiansvarig behöver du ha förståelse för helheten, kunna allt från både kund- och leverantörsreskontra till bokslut.
Vidare kommer du också att jobba som controller med bland annat koncernrapportering och analysering av vad som händer i företaget. Du kommer även att plocka fram siffror på olika nivåer, såsom forecast och prognoser för att rapportera till moderbolaget. Företaget använder sig av ASW ekonomisystem.

Erfarenheter
Du som söker har en gedigen bakgrund av ekonomiarbete, kanske som ekonomiansvarig i ett mindre företag. Meriterande är om du har jobbat i ett amerikanskt bolag. Krav är att du kan flytande engelska (huvudkontoret ligger i London och Paris).

Dina personliga egenskaper
Som person är du utåtriktad, serviceminded och bjuder på dig själv! Givetvis är du också noggrann och analytisk.
Att jobba som konsult innebär många möten med nya människor och du kommer att trivas om du har lätt att ta kontakt, gillar okända miljöer och nya branscher! Du tycker om att komma med idéer, hjälpa andra och vet vad du kan tillföra.
Vi erbjuder
Ett spännande och utvecklande uppdrag på heltid med start i början på januari.
Beroende på vad du vill och kan ger vi dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Konsultrollen kommer att ge dig massa ny erfarenhet, spännande inblickar i olika verkligheter och ett ständigt växande kontaktnät.
Vi tycker att det är viktigt att våra medarbetare mår bra och vi bidrar till detta bl.a. genom friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. Du omfattas även av försäkringar och har tillgång till företagshälsovård.
Fakta om anställningen
Tjänsten som Controller/ekonomiansvarig ska tillsättas i början på januari fram till sommaren 2011 och avser heltid med sedvanliga kontorsarbetstider.
Som konsult är du tillsvidareanställd i Adecco Sweden och jobbar via olika uppdrag som matchar din kompetens.
Ansök
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du går in på länken nedan och ansöker
http://www.adecco.se/pages/jobad.aspx?adid=1238698
Vid frågor om tjänsten kontakta Konsultchef Jesper Ohlsson på tel 08-598 986 05
Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta RA Elinor Eliasson på tel 08-598 983 04
Välkommen att söka!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm

Adress
Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm
Box 12127
10224 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 60
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-100 500

Jobbnummer
809000

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm: