Är du en Administratör som tycker om variation?

Perido Skills AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Tycker du det är roligt att ta ansvar, få hjälpa andra människor och arbeta med varierande arbetsuppgifter i en roll där den ena dagen inte är den andra lik? Vill du ha erfarenhet från att jobba på ett av världens största företag inom sin bransch? Då kan du vara rätt person för oss!

Publiceringsdatum
2013-03-25

Beskrivning
Perido söker nämligen en person som vill arbeta heltid som Administratör på ett av världens största företag inom finansbranschen. Tjänsten är placerad i Stockholm med lokaler i utkanten av innerstaden. Du kommer att arbeta på en global supportfunktion som består av mer än 30 anställda. Merparten av detta team/avdelning arbetar på företagets kontor i USA och den resterande delen sitter i Stockholm.

Avdelningen har hand om administrativa sysslor som berör ett 30-tal olika system. Det kan handla om HR-system, inköpssystem, faktureringssystem mm. Som administratör arbetar du bland annat med att ta hand om inkommande kundrelaterade ärenden, skapa och ta fram olika typer av finansiella och administrativa rapporter, utbilda användare i de olika systemen, skapa kursmaterial och PowerPoint presentationer som ska användas i utbildning av systemen, testa nya funktioner i systemen, delta i olika förbättringsprojekt, skapa nyheter och publicera på företagets intranät. Då du kommer vara en del i en global administrativ supportfunktion sker kommunikationen till stor del på engelska varför vi hoppas att du tycker det är kul att få dra nytta av dina utmärkta språkkunskaper.

Vi tror att du är en person som tycker om att strukturera, organisera samt hjälpa andra människor. Du har en ödmjuk inställning till ditt arbete och är en person som är framåt och löser problem utan att någon måste säga till. Du trivs i en miljö där det händer mycket och där arbetsuppgifterna är många och varierande. Varmt välkommen med din ansökan!

Kravprofil för detta jobb
• Avklarad utbildning (gymnasial eller högskola/universitet)
• Något års erfarenhet från administrativt arbete ex. orderadministration eller liknande
• Är du duktig på att snabbt lära dig nya IT-system så är det meriterande
• Har du erfarenhet från arbete inom finans är även det meriterande men ej ett krav
• Goda allmänna datakunskaper inom exempelvis MS Office-paketet
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift även på engelska

Kontaktuppgifter för detta jobb
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl ( fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Heltid, konsultuppdrag med tillträde snarast möjligt tom 2013-12-31 med chans till förlängning.

Ersättning
Fast lön
Fast lön.

Så ansöker du
Skicka din ansökan med bifogat CV till rekrytering@perido.se snarast möjligt, urvalet sker löpande.
Ange följande referens när du ansöker: 8526JM
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@perido.se

Företag
Perido Skills AB

Adress
Perido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress: rekrytering@perido.se

Jobbnummer
1503289

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido Skills AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido Skills AB: