Är du ekonomiskt sinnad med logistikkunskaper?

Kontorsfixarna Väst AB / Logistikjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kontorsfixarna Väst AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Kungsbacka eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2014-07-08

Om tjänsten
Till ett av våra kundföretag, TTS Marine, söker vi en driven och noggrann person till ett konsultuppdrag på 100 % som startar i mitten på augusti och sträcker sig som minst till årsskiftet. Du kommer att sitta i centralt belägna lokaler och bli en del av ett spännande företag i en internationell miljö

Om företaget
TTS Group ASA är en internationell koncern som konstruerar och levererar utrustning för fartyg, hamnar och offshoreindustrin. TTS koncernen är bland de största leverantörerna i världen inom dessa marknadssegment. Koncernens1 100 anställda (inklusive joint ventures,) med tyngdpunkt inom teknisk kompetens, finns i 13 länder Norge, Sverige, Finland, Tyskland, Italien, Tjeckien, Polen, Grekland, USA, Kina, Korea, Vietnam och Singapore. TTS koncernens huvudkontor finns i Bergen, Norge och företaget är listat på Oslo Stock Exchange.

Dina arbetsuppgifter
TTS Marine AB ingår i TTS Marine Division, som är en del av TTS koncernen, och är ett världsledande företag inom design och leverans av fartygsutrustning såsom fordonsramper och rörliga bildäck till RoRo- och passagerarfartyg över hela världen. Vi är ca 100 anställda vid vårt kontor i Göteborg och omsätter ca 500 MSEK.
Din tjänst är en bred och spännande roll som innefattar uppgifter inom både inköp och logistik. Exempel på arbetsuppgifter är;
• Exportadministration
• Fakturahantering
• Remburshantering
• Transportbokning
• Leveransavisering
• Tullfrågor för export och import.
• Certifikathantering

Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning samt gärna någon typ av vidareutbildning inom inköp och logistik. Det krävs att du har mycket goda datorkunskaper och är van vid att använda datorn som arbetsredskap. Du har goda kunskaper i främst Officepaketet och det är meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet Jeeves. Det är ett krav att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift.

Självklart är det väldigt meriterande om du har erfarenhet av liknande uppgifter men stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Utöver relevant erfarenhet ser vi gärna at du har ett stort ordningssinne - du är noggrann och uppmärksam på de, i många fall, väldigt detaljorienterade uppgifterna som innefattas i tjänsten. Det är även viktigt att du har en serviceinriktad personlighet, är snabblärd, framåt, driven och trivs med att ha många parallella uppgifter.

Övrig information
Låter det intressant? Skicka gärna in din ansökan. Vi kommer att påbörja rekryteringsprocessen vecka 30. Då det är semestertider har vi inga möjligheter att svara på frågor via telefon eller mail innan dess.
Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-08-03
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1602
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hanna Bäckhage 031-711 98 00

Företag
Kontorsfixarna Väst AB

Adress
Kontorsfixarna Väst AB
Odinsgatan 6
41103 Göteborg

Kontorsadress
Odinsgatan 6, Göteborg

Jobbnummer
1934302

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kontorsfixarna Väst AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kontorsfixarna Väst AB: