Är du administratören som gillar deadlines och snabba beslut?

Säters Kommun / Administratörsjobb / Säter
2018-07-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Är du administratören som gillar deadlines och snabba beslut?" (publicerad 2019-02-20) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Säter, Hedemora, Borlänge, Falun, Smedjebacken eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Säters Kommun i Säter

Hemtjänsten i Säters kommun består av duktiga och dedikerade medarbetare som alla strävar efter att skapa livskvalitet för våra omsorgstagare i deras hem. Medarbetarna tillgodoser omsorgstagarnas fysiska och sociala behov som hjälp och stöd med personlig omvårdnad, förflyttningar, insatser för att känna trygghet och säkerhet (tillsyn), ledsagning/promenader samt tillfällig avlösning av anhörigvårdare i hemmet. Hushållssysslor som städning, tvätt, inköp samt post- och bankärenden utförs också.

Medarbetarna leds av tre enhetschefer och tre administratörer med planeringsansvar. En av dessa administratörer går nu vidare mot nya utmaningar och vi söker därför en ny kollega.

Publiceringsdatum
2018-07-23

Dina arbetsuppgifter
Som administratör på hemtjänsten är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att planera insatser inom verksamheten, assistera enhetscheferna med övergripande administration, ge service och support till enhetens medarbetare i den dagliga verksamhet samt säkerställa bemanning/ vikarieanskaffning.

Du ansvarar för

• Planering av insatser med hjälp av verksamhetens systemstöd
• Vikarieanskaffning och planering av bemanning vid korttidsfrånvaro
• Upprättandet av debiteringsunderlag till kund samt hantering av fakturor i vårt ekonomisystem
• Granskning och bifall av händelser i vårt personalsystem samt övriga tidrapporter
• Larmkontroll i larmsystem
• Framtagandet av rapporter i loggningssystem
• Beställning av kontorsmaterial etc.
• Vara sekreterare på APT och vid andra sammankomster
• Samordning av leasingbilar och mobiltelefoner
Vid enhetschefs frånvaro har du befogenhet att verkställa beslut i verksamhetssystemet samt bemanna verksamheten vid korttidsfrånvaro (max 14 dagar).

Du samarbetar i huvudsak med arbetsledning och övriga kollegor inom administrationen på hemtjänsten samt biståndshandläggare och avgiftshandläggare i kommunen. Du samverkar med vårdtagare och deras närstående. Närmaste chef är enhetschef.

Kvalifikationer
Du har gymnasieexamen från administrativt program eller vårdprogram, alternativt likvärdig kunskap förvärvad på annat sätt. Du är van att jobba med datorn i ditt dagliga arbete och har praktisk erfarenhet av att ha arbetat med planeringssystem och personalsystem samt fakturering. Har du dokumenterade kunskaper i Word och Excel är det önskvärt. Praktisk erfarenhet från Hemtjänsten är meriterande.

Då uppdraget kräver god förmåga att kunna kommunicera och dokumentera ställs krav på goda språkkunskaper i svenska, i både tal och skrift

Körkort B är ett krav.

Dina personliga egenskaper
Du är en flexibel, trygg och stabil person som gärna tar egna initiativ. Du är strukturerad, självgående och en uppskattad samarbetspartner, med förmåga att se dig själv i det stora sammanhanget.

Kontaktinformation
Ulrika Vikström, Enhetschef, 0225-553 90, ulrika.vikstrom@sater.se

Facklig företrädare via vxl, 0225-550 00

Arbetsplats
Peter Cruses väg 3 D

783 34 Säter

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-12
Ange följande referens när du ansöker: 3864853459
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ulrika Vikström ulrika.vikstrom@sater.se 0225-553 90
Facklig företrädare via vxl 0225-550 00

Företag
Säters kommun

Adress
Säters kommun
Peter Cruses väg 3 D
78334 Säter

Kontorsadress
Peter Cruses väg 3 D, 783 34 Säter

Jobbnummer
4259137

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Säters Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Säters Kommun: