AR Controller med erfarenhet av E-handel till elektronikbolag

SJR in Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2024-09-19


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR in Sweden AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Tyresö eller i hela Sverige

SJR tillsätter nu en driven AR (Account Receivable) Controller till vår kund i Kista, ett stort internationellt bolag inom elektronikbranschen Uppdraget är med start så snart i november/december och är inledningsvis på 6-12 månader med anställning hos SJR och chans till förlängning alternativt fast anställning hos vår kund därefter. Företaget tillämpar ett hyrbidupplägg där du förväntas arbeta på plats på kontoret i Kista fyra dagar i veckan, resterande tid kan man om man önskar arbeta hemifrån.

Publiceringsdatum
2024-09-19

Om tjänsten
Du kommer att vara en del av ekonomiteamet för E-Handel hos vår kund.
Tjänsten är baserad på kundens huvudkontor i Stockholm och du rapporterar till ekonomichefen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Daglig hantering av kunders kreditlimit baserat på orderstatus.
• Arbeta med kunder för att säkerställa snabb inhämtning av kundfordringar.
• Samarbeta med AR-teamet och orderteamet för att kontrollera kunders status.
• Samarbeta med försäljningsteamet för att granska försäljningsprognoser och kundstatus.
• Granska kreditansökningar och fastställa kreditlimit i enlighet med policy.
• Upprätthålla kunders kreditlimit och rapportera regelbundet till ledningsgruppen/huvudkontoret.
• Övervaka viktiga händelser för nyckelkunder.
• Avstämma leverantörsskulder, intäkter, kundfordringar och ofakturerade belopp med de ekonomiska rapporterna.

Lämplig bakgrund
• Kandidatexamen i ekonomi, företagsekonomi eller motsvarande.
• Troligen 2-3 års liknande arbetslivserfarenhet inom kundfordringar/kredithantering.
• Meriterande med erfarenhet av likande arbetsuppgifter inom E-handelsbranschen.
• Kunskap om grundläggande redovisningsprinciper.
• Goda kunskaper i Excel och MS Office.
• Svenska och engelska på affärsnivå.
• Erfarenhet av att arbeta i ett multinationellt eller globalt företag, gärna inom konsumentelektronik

Dina personliga egenskaper
• Analytiska färdigheter och noggrannhet.
• Flexibel och engagerad arbetsstil.
• Strukturerad och organiserad.
• Förmåga att planera ditt eget arbete och modet att prioritera.
• Flexibel - gillar förändringar och välkomnar nya idéer.
• Ser kulturella skillnader som utmanande och berikande samt anpassar dig lätt.
• Driven och har förmågan att ta egna initiativ.
• Klarar av och uppskattar att arbeta i en snabbföränderlig miljö.
• En social lagspelare med positiv attityd och humor.

Så ansöker du
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-11-19.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-11-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "734".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
SJR in Sweden AB (org.nr 556652-3980), http://www.sjr.se/

Jobbnummer
8911154


Prenumerera på jobb från SJR in Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR in Sweden AB: