Applikationstekniker till retailkedja

Help at work / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Help at work i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Sollentuna, Täby eller i hela Sverige

Help at work

Publiceringsdatum
2011-12-01

Om företaget
Help at Work är bemannings och rekryteringsföretaget som skall få flest företag och människor att växa. Vi lägger stor vikt vid att sammanföra människors inneboende kraft och kompetens med företag och företagare som behöver - ja just det - hjälp på jobbet. Vi vill vara det självklara valet för dig som söker nytt jobb och därmed kan vi erbjuda marknadens bästa kandidater till våra kunder. Help at Work bemannar och rekryterar idag inom IT, sälj & marknad, ekonomi, administration och kundtjänst.
Vår kund
Vår kund söker nu en applikationstekniker till Global File Transfergruppen som är van att arbeta med drift av verksamhetskritiska system, gärna med globalt fokus.

Arbetsuppgifter
Som tekniker i gruppen ska du:
• Sköta daglig drift & support av systemet IFMS
• Utveckla nya filflöden och implementera dessa
• Sköta program & versionsuppdateringar
I deras dagliga arbete ingår det att ta emot supportärenden & beställningar i Servicecenter, svara på larm, felsökning, och planering för olika uppdateringar av deras system & servrar. I din roll kommer du även att samarbeta med flera andra avdelningar, där du bidrar med teknisk kompetens.

Profil
Du bör ha ett eller ett par års erfarenhet av systemförvaltning eller supportarbete, men viktigare är det att du brinner för problemlösning och är serviceminded.
Du bör även ha;
• God erfarenhet av applikationsdrift gällande verksamhetskritiska system i en enterprise (komplex och distribuerad) miljö med höga tillgänglighetskrav.
• IFMS - (Tidigare erfarenheter av MFT lösningar "Managed File Transfer")
• Grundläggande kompetens inom Windows OS (Serverhantering/Klienthantering)
• Nätverk
• FTP
• ITIL (Process hanteringssystem)
• Fjärrhantering och fjärrsupport av Servrar och Shop klienter
• Active Directory kunskaper
• Grundläggande hårdvarukompetens
• Engelska samt svenska
• Teamkänsla
• Rapportverktyg
• Erfarenhet av ärendehanteringsprogram
Som person är du en lagspelare, noggrann, flexibel med ett proaktivt arbetssätt. Deras ständiga expansion gör att du i din roll kommer att möta nya utmaningar med föränderliga arbetsuppgifter och med chans att utveckla dig själv.
Start date: 2012-01-23
End date: 2012-07-20
Tjänsten är heltid med placering i Stockholm. Beredskap ingår, men ej initialt.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-01-31
Ange följande referens när du ansöker: 167
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elisabeth Ljungqvist, 073-633 01 74, elisabeth.ljungqvist@helpatwork.se

Företag
Help at work

Adress
Help at work
Kungsgatan 37, 4 tr
11156 Stockholm

Jobbnummer
1094586

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Help at work

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Help at work: