Applikationssupport

Positionett AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Positionett AB i Stockholm

Gillar du att arbeta med datorer och det som visas på skärmen? Tycker du att det är viktigt att leverera resultat med kvalitét och service?

PositionEtt har sedan starten 1997 levererat kompetenta program till en stor mängd kunder i olika branscher. Vi tar hand om drift, installation, utbildning, utveckling och sälj i nära samarbete med våra kunder.

I ditt ansvarsområde som Användarsupport ingår att ha kännedom om PositionEtt:s appar och hur de fungerar. Med tiden tror vi att du blir du expert på dessa. Du avhjälper de flesta användarfrågor kopplade till P1:s fokusprodukter och för supporten till våra kunder.

Publiceringsdatum
2021-09-28

Arbetsuppgifter
• svara på supportlinjen,
• hantera ärenden i vårt ärendehanteringssystem och följa upp dessa varje dag,
• prata med kunder och hjälp dem vidare i ärenden,
• prioritera, delegera och eskalera ärenden vid behov,
• dialog med utvecklare och återrapportering till kund och medarbetare,
• identifiera problem genom felsökning,
• vägleda/guida och till viss del utbilda kunder via telefon och fjärrstyrning, ibland fysisk på plats hos kund,
• installera FileMaker på Mac och PC via fjärrstyrning,
• delta i möten och medverka i interna arbetsgrupper,
• hjälpa till med installation och support vid planerade uppgraderingar av P1:s appar.

Erfarenhet och kompetens
Det är bra om du har:
• jobbat med kundrelaterade arbetsuppgifter,
• intresse för programmering och ett generellt teknikintresse,
• förståelse för hur relationsdatabaser hänger ihop,
• erfarenhet av Mac och PC från driftsorganisation,
• gymnasium,
• baskunskaper i FileMaker (är meriterande).

Användbara förmågor
För att utföra arbetet på bästa sätt behöver du vara:
• en kommunikativ och aktiv lyssnare,
• social och lyhörd gentemot såväl kunder som medarbetare via olika kanaler,
• självständig,
• initiativtagande.
Vidare kan du prioritera och dokumentera ditt arbete.
Du behöver också ha induktiv slutledningsförmåga, se mönster och kan dra logiska slutsatser som hjälper dig att lösa problem.

Dina personliga egenskaper
För att passa in i rollen och gänget på P1 behöver du vara:
• en lagspelare
• empatisk och tålmodig
• lösningsorienterad
• noggrann
Det är också bra om du uppskattar variation i arbetet, gillar att utmanas av kluriga problem
och har en vilja att lära dig nytt.

Sociala färdigheter
• relationsskapande; gillar att prata med kunder,
• tydlig,
• strukturerad.

Vi erbjuder dig
Ett omväxlande och stimulerande arbete i ett företag som står tryggt och stabilt. Du får frihet, stöd och möjlighet till utveckling i samarbete med kompetenta och engagerade kollegor. Självklart omfattas du hos oss av kollektivavtal, tjänstepension och försäkringar. Vi vill att du ska må bra och trivas och erbjuder därför friskvårdsbidrag, friskvårdstimme och företagshälsovård. Vi tycker också att det är viktigt att ha kul tillsammans och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Våra trevliga lokaler ligger centralt med närhet till bra kommunikationer och det finns möjlighet att arbeta delvis hemifrån.

Omfattning: heltid
Uppdragsstart: snarast
Placering: Vasagatan, Stockholm
Arbetstid: kontorstider

Välkommen med din ansökan senast den 1/10 2021!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-01

Adress
Positionett AB
Vasagatan 52
11120 Stockholm

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Applikationssupport".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Positionett AB (org.nr 556266-7120)
Vasagatan 52 (visa karta)
111 20  STOCKHOLM

Ansökan
E-post: annelie.porseryd@positionett.se

Jobbnummer
6000095

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Positionett AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Positionett AB: