Applikationsspecialist för ekonomisystem till internationellt bo

Accountor Sverige / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Accountor Sverige i Stockholm, Solna, Botkyrka, Täby, Södertälje eller i hela Sverige

Vi är Accountor; det största outsourcingbolaget för löne- och ekonomiadministrativa tjänster i norra Europa med spetskompetens inom Redovisning och Lönehantering. Vi har över 100 kontor i sju länder och är idag totalt fler än 2500 passionerade medarbetare som tillsammans hjälper våra kunder att lyckas. Vår styrka ligger i starkt medarbetarfokus, kvalité och teamarbete. Accountor i Sverige har haft en stark tillväxt de senaste åren och idag är vi 340 medarbetare utspridda på totalt 10 kontor. Hos Accountor bidrar du till både kunders och kollegors framgång, utvecklas i din yrkesroll och känner stolthet över att tillhöra ett av 2017 års utsedda Karriärföretag! Vill du bli en del av oss?

Vi erbjuder just nu dig som brinner för Ekonomi och IT en möjlighet att kliva in i ett stabilt växande företag att både utvecklas och trivas i!

Serviceinriktad och noggrann
Att jobba som Applikationsspecialist hos oss betyder att du får en viktig roll som ansvarig för uppstarter av nya kunder, användarsupport och leverantörskontakter för ett av våra viktigaste ekonomisystem, 3L PRO. Detta system används framförallt för våra stora och viktiga fastighetskunder med koppling till Vitec Hyra för hyresavisering. Erfarenhet av dessa system är självklart positivt men inget krav.

Accountor finns på flera kontor över hela landet och denna tjänst kan sitta på vårat huvudkontor i Stockholm eller vårt kontor i Västervik där vi hanterar stor del av fastighetsbolagen.

Då rollen innebär väldigt mycket kontakt med användarna i organisationen är det viktigt att man gillar att prata med människor, är serviceinriktad, självgående och pedagogisk.

Du bör ha erfarenhet av följande :
• Kunskap om redovisning- och bokföringslagen
• Erfarenhet av att jobba med ekonomisystem
• Viss erfarenhet databashantering (SQL)
Personliga egenskaper som efterfrågas:
• God problemlösningsförmåga
• Kommunikativ
• Nyfiken
• Noggrann
• Gillar omväxlande arbete i högt tempo
Dina främsta ansvarsområden och arbetsuppgifter:
• Uppsättning av nya kunder
• Tekniskt användarstöd till användarna av 3L PRO och Vitec Hyra
• Sköter kommunikation med leverantör angående uppgraderingar, support, nyutveckling
• Hålla sig uppdaterad gällande pågående nyutveckling av systemen
• Internkommunikation angående systemfunktionalitet och hur man skall jobba i systemen.
• Felrapportering / felsökning

För att trivas i rollen tror vi att du är:
• Noggrann då det är viktigt att det blir rätt från början.
• Strukturerad med förmågan att prioritera då du arbetar självständigt och med parallella uppdrag.
• En person som får saker att hända och stimuleras av att lära sig nya saker.
• Social och lyhörd, tycker om att ha kontakt med olika typer av människor och att det är givande och kul att leverera god service.
• Våga föreslå alternativa lösningar för att utveckla verksamheten.
Till din hjälp har du en närvarande och coachande chef, teamkollegor, förtroende att jobba under eget ansvar samt utarbetade processer och rutiner för att serva dig i ditt arbete och leverans. Trots vår storlek präglas Accountor av en familjär stämning med behagligt arbetsklimat, låg personalomsättning och trevlig atmosfär. Vi erbjuder friskvårdbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar 6 mån provanställning.


Publiceringsdatum
2017-01-17

Om företaget
Accountor ingår i en internationell koncern där möjligheterna till utveckling är stor, där varumärket har en stor potential och bolaget en bra tillväxtplan. Vi erbjuder en gedigen och stabil plattform med tydliga processer för att ge våra anställda de bästa förutsättningarna för att göra ett kvalitativt arbete. Hos oss jobbar kompetenta och professionella medarbetare som tillsammans med Accountor vill skapa det bästa för våra kunder. Därutöver använder vi oss av Great Place to Work då vi tror att en positiv utveckling och en fortsatt tillväxt startar med nöjda medarbetare, alltså dig!

Vi erbjuder friskvårdsbidrag och har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Huvudkontoret ligger i Vasastan, Stockholm. Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Välkommen med din ansökan!

Frågor och kontakt
Vi rekryterar löpande så ansök gärna redan idag dock senast den 17 februari 2017. Aktuella kandidater kommer kallas till intervju snarast. Vid eventuella frågor kontakta Accountors ansvariga rekryterare Frida på: 010 - 161 38 62


annons

Varaktighet, arbetstid
heltid tillsvidare

Ersättning
fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Frida Dynér

Företag
Accountor Sverige

Adress
Accountor Sverige
S:t Eriksgatan 113
11181 Stockholm

Kontorsadress
S:t Eriksgatan 113

Jobbnummer
3266842

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Accountor Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Accountor Sverige: