Applikationsdrift
Fujitsu / Supportteknikerjobb / Stockholm
2015-01-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Applikationsdrift" (publicerad 2015-02-17) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Fujitsu i Stockholm,
Uppsala,
Gävle,
Falun,
Jönköping eller i
hela Sverige **** Om Fujitsu ****
Fujitsu i Sverige är en ledande leverantör av tjänster, lösningar och produkter inom IT och kommunikation. Fujitsu erbjuder outsourcing, konsulttjänster samt en heltäckande portfölj av IT-lösningar, såväl i Sverige och Norden som globalt. Svenska Fujitsu har 900 anställda och kontor över hela landet. Kunder finns inom såväl den privata som offentliga sektorn; bland annat inom bank och finans, detaljhandel, industri, telekom samt centrala myndigheter. Fujitsu Sverige är en del av Fujitsu-gruppen, ett av världens största IT-företag med drygt 170 000 anställda globalt i över 100 länder och med huvudkontor i Tokyo, Japan. Fujitsu Limited (TSE:6702) rapporterade en konsoliderad intäkt på 4,4 biljoner yen (47 miljarder USD) för räkenskapsåret som avslutades den 31 mars 2013. Fujitsu prioriterar miljöarbetet - ett exempel är datorer certifierade för den Nordiska Svanen samt EnergyStar-anpassade servrar. För mer information vänligen besök: http://
se.fujitsu.com
Vi arbetar kundnära med hög underhållstakt och serviceanda och våra huvudsysslor handlar om:
• Skapa en djupare förståelse i våra kunders applikationer.
• Utvärdera och uppsättning av övervakning
• Analyser av uppkomna felsituationer.
• Finna root-cause dokumentera och utveckla "Shift left" flöden.
• Batchhantering, planera och optimera flöden.
• Underhålla, utveckla och planlägga uppgraderingar och patchning.
• Automatisera och förenkla och säkerställa applikationens tillgänglighet.
• Kommunikation med kunder, tredjepartsleverantörer och allt som handlar om integration gällande applikationer.
• Samverkan inom ITIL koncept och inte ovanligt en tät kontakt med kunders förvaltnings organisation.
• Utbilda och säkra flöden inom Servicedesk så en hög och bra service ut till våra kunder kan lämnas redan i flödet "first time fix".
Vem söker vi?
Vi söker dig som brinner för teknik och serviceanda. En bra dag för dig kommer att innehålla viljan att lösa och instruera både kunder och intern personal. Uppföljning, lyhördhet, prioriteringshantering i en ibland stressig miljö känns som en härlig utmaning för dig.
Vi tror du är någon som arbetar eller har arbetat med att drifta Windowsservrar med någon applikation på det i minst tre år. Du har utvecklat ett noggrant och effektivt arbetssätt och tar ansvar för att arbetet blir utfört från början till slut.
Färdigheter som du ska känna dig familjär med kan vara följande:
• Windows produktfamilj
• Goda kunskaper inom scriptspråk såsom Pearl, Shell-scripting, RSH, etc
• Automatiseringsvana såsom i batch-hantering, övervakning och patchning.
• Erfarenhet av att felsöka SQL-databaser
• Paketeringskunskap gärna SCCM
• Kunskap tidigare inom Retail kommer att gynna dig. StorePoint och begrepp såsom POS och BOS och tillhörande kringutrustning är något vi dagligen arbetar med.
• Dokumentationskunskap och vilja att implementera funktionella förbättringsåtgärder.
• Kommunikativ internt och externt.
• Gärna testvana, utföra tester, skriva och dokumentera testfall.
• Goda kunskaper i Linux/Unix.
• Goda kunskaper i Svenska och Engelska i tal och skrift.
För mer information, kontakta Alexander Kunz på tfn 070-7937929.
Publiceringsdatum2015-01-02Arbetstider och omfattningHeltid Tillsvidare
ErsättningEnligt ök
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-02-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAlexander Kunz +46 707937929
FöretagFujitsu
AdressFujitsu
Box 40
11891 Stockholm
KontorsadressIsafjordsgatan 35, 6 tr
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2115601
Observera att sista ansökningsdag har passerat.