Applikation support - finska

Experis IT / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis IT i Göteborg, Mölndal, Alingsås, Borås, Varberg eller i hela Sverige

Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Publiceringsdatum
2012-12-11

Dina arbetsuppgifter
Experis kunder växer och vi med dem. Vi söker en finskspråkig person till ett långt och spännande uppdrag på Volvo IT till deras globala team för att hjälpa dem med applikation support. Teamet arbetar globalt och därför är engelska språket vanligt förekommande i det dagliga arbetet. Men då många av kunderna finns i norden är det ett krav att man behärska något av dessa språk. Det vi söker nu är i första hand någon som behärskar finska. Man bör förstå danska och norska i tal och skrift. Som person har man en positiv attityd och inställning, oavsett om man bemöter kunderna via telefon, e-post eller i ett personligt möte.

Tekniska utmaningar av varierande svårighetsgrad är vanligt förekommande.
Den viktigaste applikationen är GDS, Global Dealer System som är ett återförsäljare system för hantering av verkstäder och reservdelar, order, lagerkontroll, verkstad planering, överföra fakturering med information till de finansiella systemen med mera.
För transaktioner är det VCOM som används. Tidigare erfarenhet från Volvo IT är önskvärt då flera applikationer och system är specifika exempelvis ärendehanteringssystemet VINST.

Teamet arbetar med att stödja ett stort antal andra applikationer där flera är affärskritisk. Teamet är även ansvarigt för att hålla reda på serviceärenden, hålla kunden informerad och se till att kunden är nöjd med den levererade lösningen.
Agenten kommer också att ansvara för att följa upp ärenden och ge feedback, svara på telefonsamtal och e-post från Volvo Trucks återförsäljare i norden och södra Afrika, registrera problem och frågor samt att se till lösa problemen och samtidigt hålla kunden informerad. Teamet arbetar hårt med att hålla IT-relaterade störningar minimala så kunderna kan fokusera på sin verksamhet. Jour förekommer varje 6-7 vecka.

Profil
För denna position behöver vi förstärka med en person med mycket goda kunskaper och erfarenheter av kundservice och support och som behärskar det finska språket.

Man har allmänna IT-kunskaper och förmåga att ta på sig uppgifter, tillämpa lösningar, förstå dokumentation och följa processer och rutiner samt implementera lösningar och se till att varje ärende hanteras. Mycket god förmåga att samarbeta i team samt kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ

Finska och engelska i tal och skrift

Du har stort fokus och god förmåga att samverka med slutkunden.
Du är en lagspelare som har lätt för att inspirera och motivera gruppen. Du har en positiv attityd är proaktiv är utåtriktad och är flexibel samt har ett stort och äkta engagemang och driv när det gäller problemlösning och service.

Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter inom ett expansivt och lönsamt konsultföretag.

Rätt uppdrag, på rätt plats, med stora möjligheter till fortsatt utveckling!
Som konsult på Experis får du ett varierande arbetsliv i spännande uppdrag hos intressanta kunder. Vi är specialiserade på karriärer för konsulter och underkonsulter och ger dig möjligheten att arbeta utomlands genom vårt nätverk på 57 kontor i 17 länder.
Vi vet vad som är viktigt för dig. Experis har kontor över hela världen, med djup kunskap inom ditt område. Det finns alltså stora möjligheter att vi har det perfekta uppdraget för just dig och din karriär.

Så ansöker du
Ansöker gör du med registrerat CV på www.experis.se.
Eventuella frågor besvaras av Jan Hansson på mail till jan.hansson@se.experis.com
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan snarast möjligt.
Sista ansökningsdag är 20 december 2012.

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-12-20
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jan Hansson 031-7086763

Företag
Experis IT

Adress
Experis IT
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1414014

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis IT: