Application Support till ledande aktör inom uppkopplade fordonslösningar

Framtiden i Sverige AB / Datajobb / Göteborg
2025-11-26


Visa alla datajobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden i Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Vill du arbeta i gränslandet mellan teknik, problemlösning och kundkontakt? Som Application Support hos en av Sveriges mest framåtlutade aktörer inom connected services får du en central roll i att felsöka, analysera och förbättra tjänster som används globalt. Här väntar ett engagerat team, internationell samverkan och en arbetsmiljö där du får utvecklas i takt med tekniken.

Om rollen
I denna roll blir du en del av ett second line-team som hanterar mer avancerade ärenden inom digitala fordons- och fleet management-tjänster. Du arbetar med inkommande case som vidarebefordrats av first line, vilket innebär att du analyserar problem, söker samband, reproducerar fel och samarbetar med utvecklingsteam och andra supportfunktioner världen över.

Ärendena kan handla om exempelvis fordon som inte skickar data, tjänster som inte aktiveras som de ska, eller kommunikation som av någon anledning bryts. Teamet du kommer till är ungt, socialt och sammansvetsat, med en kultur som präglas av nyfikenhet, problemlösning och vilja att hjälpa varandra framåt. Det är en perfekt roll för dig som vill bygga en karriär inom tech, support, systemanalys och kvalitet.

Om dig
Du trivs i en roll där teknik och problemlösning möter kommunikation och service. Du är en person som gärna tar initiativ, söker upp information och vågar fråga när något är oklart. Din nyfikenhet gör att du snabbt sätter dig in i nya system och din analytiska förmåga hjälper dig att förstå samband, orsaker och konsekvenser när något strular.

Du är social, prestigelös och tycker om att samarbeta, men du kan också arbeta självständigt och driva ärenden i mål på egen hand. Tempot i rollen kan variera, och därför är det viktigt att du är stresstålig, strukturerad och behåller lugnet även när flera ärenden pågår samtidigt. Framför allt tycker du att det är roligt att hjälpa människor och att göra deras vardag enklare genom att lösa deras tekniska problem.

Skallkrav
Eftergymnasial utbildning inom relevant område
Erfarenhet av support, kundkontakt eller problemlösande roller
Goda kunskaper i Office 365-paketet
Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande
Intresse/erfarenhet av programmering
Erfarenhet av ServiceNow och/eller Jira
Kunskap inom olika typer av molnlösningar

Publiceringsdatum
2025-11-26

Om företaget
Företaget är en global aktör inom uppkopplade fordonstjänster och utvecklar lösningar som används av kunder över hela världen. Här kombineras teknik, data och analys för att skapa smartare, säkrare och mer effektiva transporter. Du blir en del av en modern, internationell organisation med stora utvecklingsmöjligheter och tydliga karriärvägar - både inom support och vidare in i andra tekniska team.

Om Framtiden
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige.

För denna tjänst kommer du vara konsult via Framtiden på kundföretaget.

Anställningsvillkor
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Göteborg

Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-12-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ZR_51650_JOB".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Framtiden i Sverige AB (org.nr 556686-5142), http://www.framtiden.com

Arbetsplats
Framtiden AB

Kontakt
Gustav Hjelm
gustav.hjelm@framtiden.com

Jobbnummer
9615780

Prenumerera på jobb från Framtiden i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden i Sverige AB: