Application Support Technician
Alektum Group AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Alektum Group AB i Göteborg,
Götene,
Stockholm eller i
hela Sverige TJÄNSTEN
Som Application Support Technician på Alektum Group hanterar du en variation av inkommande ärenden via vår ServiceDesk. Dina arbetsuppgifter innefattar enklare till mer komplexa case som kräver utredningsarbete.
Rollen omfattar operativt serviceinrikat arbete för att supporta och utveckla vår IT-miljö och hjälpa våra uppdragsgivare - organisationens medarbetare. Användarna tillhandahålls support oavsett om de befinner sig på kontoret, i hemmet eller på resa.
IT-organisationen består av 80 medarbetare och i "Infrastructure Operations & Support teamet", där tjänsten är placerad, arbetar i dag åtta medarbetare som samtliga rapporterat till Team Manager ITOS. Teamet har gemensamt drift- och supportansvar för cirka 700 kollegor som finns lokaliserade i 16 olika länder.
I rollen ingår följande arbetsuppgifter och ansvar:
• Support av Alektum Groups affärsapplikationer
• Support av Microsoft Office 365
• Support och uppsättning av arbetsplats samt tillbehör
• Administration av användarkonton och behörigheter
• Supporta våra användare Citrix
• Koordinering och administration av hårdvara i vårt Asset Managmentsystem, samt livscykelhantering.
VEM SÖKER VI?
För att trivas i rollen som Application Support Technician hos oss på Alektum Group så är det viktigt att du trivs med att arbeta i team och har en hög servicekänsla. Du är van vid direktkontakt med användare och har en it-teknisk problemlösningsförmåga både vad gäller mjuk- och hårdvara men att du även har förmågan att leverera inom givna ramar. Som person är du positiv i din natur och triggas av att hitta lösningar på problem. Egenskaper som kommer hjälpa dig att både trivas och lyckas i rollen är att vara kommunikativ, pedagogisk och en lagspelare.
Vi ser att du som söker har goda kunskaper och erfarenheter av arbete inom support och service. I ryggen har du relevant högskoleutbildning/YH-utbildning inom IT samt behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat inom inkassoaffären och har erfarenhet av affärsapplikationen NOVA.
Teknisk kompetens
• Mycket god allmänkunskap samt stort intresse för IT-området
• Kunskaper I Microsoft Office 365
• Erfarenhet av support till användare via ärendehanteringssystem
INTRESSERAD?
Varmt välkommen med din ansökan, via senast den 16 april 2021. Vi intervjuar kandidater löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på Alektum Groups huvudkontor i centrala Göteborg.
Vill du veta mer om tjänsten?
Välkommen att kontakta Emil Stridbeck, Team Manager IT Operations vid frågor rörande tjänsten:
emil.stridbeck@alektumgroup.com eller telefon: 031-730 61 97.
Om du vill veta mer om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Isabell Konjic, HR Business Partner,
isabell.konjic@alektumgroup.com.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2021-03-11ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-08-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAlektum Group AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Alektum Group AB (org.nr 556331-1678),
https://www.alektumgroup.se/ Arbetsplats Alektum Group | Sweden
Jobbnummer 5624534
Observera att sista ansökningsdag har passerat.