Application Support Lead (till vårt Customer Success-team på Grade)

Grade AB / Kundservicejobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Grade AB i Lund, Trollhättan, Stockholm eller i hela Sverige

Welcome to Grade!

We are a software company that offers comprehensive solutions in learning and competence provision. We bring together Talent Management, Learning Management, pulse surveys and bespoke e-learning production under the same roof.

We are in strong growth and are therefore always interested in potential talent! If there is no current position advertised, we would be more than happy for you to send in a spontaneous application or subscribe to upcoming positions.

We believe in setting high goals, having fun and working towards continuous improvement in everything we do. We have high ambitions for both individuals and the company's development, while at the same time we value a friendly work environment, where everyone is welcome. To create a strong community, we have a number of initiatives in social activities, and with a generous health care contribution, we put health first. Do you prefer playing paddle, table tennis, running, FIFA, breakfast or Thursday coffee? With us you get everything!

Har du en hög teknisk förmåga, intresse för digitala applikationer och IT. Eller sitter du och kodar på din fritid - just for fun? Då kan det här vara jobbet för dig!

Om rollen

Som Application Support Lead är du en nyckelperson i kontakten med våra kunder. Du ansvarar för att ta emot och hantera ärenden från våra kunder. Du säkerställer att våra kunder får en snabb och effektiv hjälp vid varje kontakt med servicedesk. Vi ansvarar för "second line support" och det ställs därför krav på hög produktkunskap och god teknisk förståelse.

Bland dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden ingår att:

• Ta emot och hantera supportärenden via telefon, e-post och i vårt ärendehanteringssystem (Zammad)
• Arbeta med problemlösning och felsökning och följa upp att kundernas frågor blir lösta på bästa sätt
• Vägleda våra kunder och arbeta proaktivt för att säkerställa att de har rätt kunskap i vår produkt
• Organisera rutiner, förbättra och utveckla supportverksamheten
• Delta i testning i samband med nya releaser/uppgraderingar
• Identifiera utvecklingsbehov och kommunicera dessa till övriga verksamheter i företaget
• Säkerställa kundnöjdhet och därmed behålla och utveckla våra kunder

Tjänsten är på heltid med placering i centrala Lund. Du rapporterar till vår Teamchef för Customer Success och arbetar i mycket nära samarbete med kollegor inom Sales, Tech, Content innovation och såklart Customer Success.

Om dig

Som Application Support Lead bör du ha en mycket god förmåga att kommunicera med människor i både tal och skrift. Du förväntas vara strukturerad, självgående och ordningsam i ditt arbete. Du förstår värdet av att vara effektiv och tålmodig, och du är pedagogisk och engagerad i ditt sätt att kommunicera.

Vidare tror vi att du är/har:

• Teknisk förmåga och intresse för digitala applikationer och IT
• Strukturerad och metodisk
• Pedagogisk, lätt för att förklara även tekniska detaljer på ett enkelt sätt
• Duktig på att formulera dig i både tal och skrift
• Svenska motsvarande modersmålsnivå
• Flytande engelska i både tal och skrift
• 2-3 års relevant erfarenhet från supportarbete är en fördel, men ej ett krav
• Erfarenhet inom systemutveckling är en fördel, men inget krav

Vilka är vi på Grade?

Grade består nu av bolagen Refensa, Grade, Workbuster, Varbi och Realcruit. Tillsammans har vi samlats under namnet och koncernen Grade. Vi erbjuder en helhetslösning inom kompetensförsörjning som sträcker sig över hela kandidat- och medarbetarresan. Största ägare är norska Viking Venture. Vi växer så det knakar och i dagsläget inom koncernen är vi cirka 130 anställda.

Hos Grade blir du en del av ett prestigelöst gäng i en skön arbetsmiljö med kontor i Stockholm, Lund och Trollhättan, Oslo och Helsingfors. Vi gillar att hitta på mycket roligt tillsammans och umgås gärna både utanför och på kontoret. För oss är teamkänslan viktig och vi hoppas att du vill bli en del av den. Vi har höga ambitioner för både individers och företagets utveckling samtidigt som vi värderar en vänskaplig arbetsmiljö, där alla har en plats. På Grade är det av största vikt att du ska trivas, utvecklas och må bra på jobbet.

Mer om tjänsten och vad vi erbjuder

• Omfattning: Heltid
• Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning
• Fast månadslön
• 5000 i friskvårdsbidrag/år samt 1 timmes fri träning/vecka
• 6 veckors semester
• Halvdagar innan röd dag
• Flexibla arbetstider / Möjlighet att arbeta hemifrån/remote
• Tjänstepension ITP1
• Löneväxling
• Föräldralön
• Attraktiva utvecklings- och karriärmöjligheter
• En väl utformad onboarding, allt för att du ska lyckas i rollen

Så här rekryterar vi

Vi går löpande igenom samtliga ansökningar därför kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. De som bäst matchar rollen kommer få tester utskickat därefter en telefonintervju, nästa steg är en kompetensbaserad intervju hos oss. Efter intervjun kommer man få göra ett case för att förstå hur rollen kommer att vara. Därefter tar vi referenser.

Mejla till Christoffer Landin, christoffer.landin@grade.com, om du har några frågor eller funderingar.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Grade AB (org.nr 556521-3120)

Arbetsplats
Grade

Jobbnummer
7606475

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Grade AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Grade AB: