Application Support Consultant

Nextlane Sweden AB / Datajobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nextlane Sweden AB i Lund

Publiceringsdatum
2024-07-01

Om företaget
Som den europeiska marknadsledaren utvecklar och levererar NEXTLANE digitala lösningar för fordonsbranschen genom att koppla samman tillverkares och återförsäljares system. Vi utvecklar integrerade helhetslösningar och digitala verktyg som digitaliserar och förenklar hela fordonskundresan. Vår vision är att ge våra kunder möjlighet att förbättra sina affärsverksamheter och optimera kundupplevelsen genom innovativa lösningar. Vår omfattande programvara revolutionerar varje aspekt av försäljning och hantering av nya och begagnade fordon.
Tjänstens sammanhang:
Vi söker nu en Application Support Consultant med fokus på vårt CRM-system till vårt team i Lund. Vårt CRM-system gör det möjligt för återförsäljare i fordonsindustrin att hantera och optimera alla sina försäljningsprocesser. Är du en driven person med intresse för och kunskap om försäljningsprocesserna inom fordonsindustrin? Har du intresse för mjukvarusystem och har en vilja att prova något nytt? Då kan du vara vår nästa Application Support Consultant!
I rollen som Application Support Consultant kommer du att supportera och ge vägledning till våra kunder, samt genom felsökning lösa frågeställningar och säkerställa driften av våra systemapplikationer. Application Support Consultant säkerställer goda kundrelationer och upprätthåller en vänlig kommunikation. Du upptäcker kritiska problem och ser till att de hanteras av rätt personer. Du spelar en nyckelroll i att säkerställa kundnöjdhet.
Dina ansvarsområden:
Som en nyckelmedlem i vårt team kommer du att ansvara för:
Registrera, kategorisera och prioritera supportärenden
Felsöka, ge stöd, vägledning och konsultation till kunden
Uppdatera ärenden i supportsystemet och kontinuerligt informera kunden om ärendets status
Dokumentera felsökning och arbetsprocesser och eskalera till specialister om nödvändigt. Säkerställa att ärendet innehåller tillräcklig information för vidare felsökning
Analysera och identifiera återkommande buggar i våra produkter
Skapa kunskapsartiklar för återkommande frågor, både för internt och externt bruk
Hålla dig uppdaterad med avtal, kända fel och levererade systemförändringar
Upptäcka kritiska problem och risker, proaktivt meddela chef, säkerställa att de rapporterade problemen hanteras korrekt
Kontinuerligt bidra till förbättringar i systemet för att bidra till hög kundnöjdhet

Vad vi söker:

Erfarenheter
Erfarenhet av att arbeta med mjukvara
Erfarenhet från fordonsindustrin, särskilt från försäljningsprocesser
Förståelse för CRM-system och deras funktionaliteter

Språk:
Svenska & Engelska (minst C1-nivå).

Kommunikation:
God kommunikationsförmåga, med fokus på att bygga och upprätthålla goda kundrelationer.

Tekniska färdigheter:
Mycket goda kunskaper om system och mjukvara
Kunskap om försäljningsprocesser inom fordonsindustrin
Förmåga att skapa kunskapsartiklar

Interpersonella färdigheter:
Snabb på att förstå och analysera
Förmåga att etablera och upprätthålla goda kundrelationer
Förmåga att larma vid behov
Förmåga att förmedla kunskap
Förmåga att skaffa sig ny kunskap
Förmåga att sammanfatta
Känsla för kundservice
Snabbhet, autonomi, initiativ, reaktionsförmåga

Vår rekryteringsprocess:
15-minuters samtal med vår Talent Acquisition Specialist
Personligt möte med vår Customer Service Manager
Personligt möte med vår HR-representant

Gå med oss och bli en del av Nextlane-äventyret som formar framtiden för fordonsindustrin!
Våra förmåner:
Vi värdesätter flexibilitet och tillit inom vår företagskultur och erbjuder förmåner som speglar vårt engagemang för våra team:
Möjlighet att arbeta på distans upp till 2 dagar i veckan!
Pension
Edenred Lunchkort
Sjukförsäkring
Friskvårdsbidrag och 1 timmes träning på betald arbetstid/vecka
30 dagars semester


Mångfald, rättvisa, inkludering och tillhörighet:
Vi är engagerade i att göra alla känner sig inkluderade och värderade på arbetsplatsen. Vi tror att företaget och dess kultur är starkast när de består av olika erfarenheter och bakgrunder.
Vi välkomnar ansökningar från personer med funktionsnedsättningar. Om du är en person med funktionsnedsättning och behöver hjälp, låt oss veta så att vi kan diskutera hur vi bäst kan stödja och göra eventuella anpassningar som kan vara nödvändiga.
Alla behöriga sökande kommer att få övervägande för anställning oavsett ålder, hudfärg, familj, könsidentitet, civilstånd, nationalitet, fysisk eller psykisk funktionsnedsättning, kön (inklusive graviditet), sexuell läggning eller någon annan egenskap som skyddas enligt tillämpliga lagar.
Vad innebär det att arbeta på Nextlane?
Anslut dig till ett ungt och snabbt växande företag, där du kan arbeta med nya och ambitiösa projekt.
Internationell och mångkulturell miljö.
Samarbete mellan kollegor.
Vi tror verkligen att Nextlane är en fantastisk plats att arbeta och utveckla din talang! Registrera dig för vårt erbjudande och ta reda på varför.

Ansök genom att skicka CV och personligt brev till hr_se@nextlane.com. Vi tillämpar löpande urval, ansökan därför gärna så snart som möjligt.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-07-19
E-post: hr_se@nextlane.com

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nextlane Sweden AB (org.nr 556418-4090)
Hedvig Möllers gata 6 (visa karta)
223 55  LUND

Jobbnummer
8779598

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nextlane Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nextlane Sweden AB: