Apotekschef Kronans Apotek Hallstavik
Kronans Droghandel / Apotekarjobb / Norrtälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla apotekarjobb i Norrtälje,
Vallentuna,
Vaxholm,
Täby,
Värmdö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kronans Droghandel i Norrtälje,
Täby,
Värmdö,
Österåker,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige En bättre hälsa för dig!
Kronans Apotek är en modern apotekskedja som verkar för kunden i tiden. Apoteken kännetecknas av ett positivt kundbemötande och ett attraktivt sortiment. Vi har mer än 300 apotek i hela Sverige från Trelleborg i söder till Kiruna i norr och cirka 2200 anställda.
Nu är vi intresserade av dig! För att lyckas behöver vi medarbetare som vill vara med och påverka framtidens apoteksmarknad och som vill växa och utvecklas med oss.
Apoteket i Hallstavik
Här jobbar 5 glada medarbetare tillsammans på ett välfungerande apotek som varje dag har förmånen att serva ett stort antal kunder varje dag. Apoteket har öpet vardagar 09-18 och lördagar 09-13. Vår Apotekschef Gun Britt har valt att gå i pension och vi söker därför en ny apotekschef till apoteket i Hallstavik.
Publiceringsdatum2016-03-07Dina arbetsuppgifterDina huvudsakliga arbetsuppgifter som apotekschef är att leda och utveckla arbetet och medarbetarna på apoteket mot uppsatta mål. Du har det fulla ekonomiska ansvaret för budget och resultatuppföljning samt att du ger dina medarbetare relevant information och skapar delaktighet inom området. Du har en nyckelroll i att positionera apoteket på marknaden samt att initiera och utveckla samarbeten och relationer på orten.
Som apotekschef har du även personal- arbetsmiljö-, och kvalitetsansvar. Du leder, motiverar och coachar dina medarbetare till utveckling i det dagliga arbetet. Att apoteket har en optimal bemanning är av stor betydelse för ditt arbete, varför personalplanering och rekrytering blir väsentliga delar i ditt arbete. Vi tror på en platt organisation med ett nära ledarskap, där du som apotekschef till största del är operativ i apoteksdriften.
Dina personliga egenskaperSom ledare på Kronans Apotek delar du våra värderingar genom att du uppmuntrar dina medarbetare till eget ansvar, inspirerar till att ha roligt på jobbet och skapar en teamkänsla på ert apotek. I ditt ledar- och affärsmannaskap motiverar du dina medarbetare till att fokusera på kundernas behov och att överträffa deras förväntningar. Vidare har du förmåga att anpassa dig till förändringar, du tar ansvar och fattar beslut samt har en affärsmässig inställning. Som apotekschef är du dessutom strukturerad, organiserad och har en väl utvecklad kommunikativ förmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vill att du utvecklas tillsammans med oss, både som medarbetare och chef för att bidra till arbetsglädje och ett bra kundbemötande.
KompetenserVi söker dig som är legitimerad farmaceut eller har en apoteksteknikerutbildning.
Sista dag att ansöka är 20160407
Anställningsform: heltid 40 h/v
Tillträde: enligt överenskommelse
Vill du vara med?
Skicka din ansökan via vårt rekryteringssystem. Tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag, så skicka din ansökan redan idag!
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Sofia Lord, Regionchef 0722437491
sofia.lord@kdapotek.seSäljsamtal undanbedes! Välkommen med din ansökan!
På Kronans Apotek är Du som medarbetare vår allra viktigaste förutsättning för att nå våra mål. Därför vill vi vara en attraktiv arbetsgivare som erbjuder förmånliga anställningsvillkor, ett gott ledarskap och goda möjligheter till kompetensutveckling. Men framförallt erbjuder vi en företagskultur där du som medarbetare får ta ansvar och egna initiativ och där vi tror att arbetsglädje är grunden till ett gott kundbemötande!
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Ersättningfast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKronans Droghandel
AdressKronans Droghandel
Carl Wahrens väg 38C
76334 Hallstavik
KontorsadressCarl Wahrens väg 38C
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2711310
Observera att sista ansökningsdag har passerat.