AP Specialist Nordics

Intertek Semko AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Intertek Semko AB i Stockholm, Västerås, Göteborg, Lomma, Malmö eller i hela Sverige

Vill du jobba med leverantörsreskontra för ett stort affärsområde i ett globalt företag? Intertek söker nu en AP Specialist till vårt nordiska finansteam för ett längre vikariat till och med 2025, där du kommer vara en del av en verksamhet som varje dag gör världen säkrare.

Intertek - vi gör världen säkrare

Vi på Intertek jobbar varje dag för att göra världen säkrare. Våra kompetenta medarbetare levererar innovativa lösningar inom kvalitetssäkring, riskminimering, hållbarhet och marknadstillträde till kunder lokalt och globalt. När vi testar och certifierar nya produkter kan vi säkerställa att de till exempel inte går sönder, börjar brinna eller släpper ifrån sig giftiga kemikalier som kan skada människor och miljö.

Vi är 43 000 medarbetare över hela världen och i Sverige finns vi i Stockholm, Västerås och Alnarp med cirka 400 medarbetare totalt.

Det här får du göra

I rollen som AP Specialist ingår du i ett nordiskt finansteam där din roll innebär att ansvara för leverantörsreskontran för Interteks största affärsområde i Sverige. Du kommer att vara en nyckelperson i att säkerställa att reskontran är korrekt och uppdaterad och att betalningar görs i tid. Detta gör du genom att registrera inkommande fakturor, verifiera nödvändig information och övervaka godkännandeprocessen. Du kommer att genomföra utbetalningar till externa och interna leverantörer, göra avstämningar av bankkonton och säkerställa korrekt bokföring av leverantörstransaktioner. Du ingår i ett team med flera kompetenta medarbetare där ni stöttar varandra i det dagliga arbetet.

Exempel på andra uppgifter som ingår i rollen:

• Registrera nya leverantörer och ansvara för att upprätthålla korrekta leverantörsuppgifter i systemet
• Hantera påminnelser från leverantörer
• Övervaka mejl, hantera inkommande förfrågningar och lösa avvikelser och oklarheter i samarbete med både interna avdelningar och externa intressenter
• Förbereda och skicka ut månatliga rapporter och sammanställningar till relevanta interna intressenter
• Vara delaktig i bokslutsprocessen
• Månatliga kontoavstämningar
• Aktivering av inventarier
• Stötta teamet med andra ekonomiuppgifter vid till exempel sjukdom och semester

Tjänsten är ett föräldravikariat till januari 2025.

Vem är du?

• Du har en relevant utbildning inom ekonomi, redovisning eller liknande
• Erfarenhet av att jobba inom ekonomi med fokus på leverantörsreskontra
• God kunskap om ekonomisystem och förmåga att hantera stora mängder data
• Mycket god kommunikationsförmåga både muntligt och skriftligt på svenska och engelska
• Goda kunskaper i MS Office-program, särskilt Excel

Du är van att jobba självständigt och har en stark förmåga att se detaljer som är avgörande för att säkerställa korrekta transaktioner och bokföring. Du tycker om att jobba analytiskt och kan identifiera och lösa de problem som kommer din väg. Att följa rutiner och upparbetade processer tycker du underlättar ditt arbete, dessutom värdesätter du att alltid möta deadline och kan prioritera ditt arbete därefter.

Varför ska du välja oss?

Detta är en stimulerande roll med mycket eget ansvar och kompetenta arbetskamrater i både Sverige, Norge och Danmark. Vi har ett öppet och prestigelöst arbetsklimat och är en trygg arbetsplats med kollektivavtal och förmånspaket med tjänstepension, friskvårdsbidrag med mera. Och framför allt, en möjlighet att bidra till en säkrare värld!

Läs gärna mer om Intertek som arbetsgivare på vår karriärsida.

Har vi fångat ditt intresse?

Välkommen med din ansökan redan idag! Urval sker löpande så skicka in ditt CV så snart som möjligt.

Ansvarig rekryterare: Alexandra Strand Hägglund, alexandra.strand.hagglund@intertek.com

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Intertek Semko AB (org.nr 556024-0599)

Jobbnummer
8161905

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Intertek Semko AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Intertek Semko AB: