AP/Payroll Accountant till globalt bolag

Ogunsen AB (publ) / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Öckerö eller i hela Sverige

Har du jobbat som ekonomiassistent och är nyfiken på löneadministration? Vill du jobba på ett innovativt internationellt bolag med chans till bra utvecklingsmöjligheter? Då ska du läsa vidare.

Just nu söker vi en AP/Payroll Accountant till vår kund som sitter i nya fräscha lokaler centralt i Göteborg. Detta är ett konsultuppdrag med start snarast men för rätt person kan det leda till en anställning hos vår kund.

Om rollen

På ekonomiavdelningen här ingår du i ett glatt, socialt team på fyra personer med en chef som är mycket omtyckt av sin personal. Du kommer ha en bred roll med fokus på både leverantörsreskontra och löneadministration. I dina arbetsuppgifter kommer följande ingå:

Accounts payable 50%

• Hantera inkommande leverantörsfakturor i affärssystemet Microsoft D365.
• Scanna, kontera, sända för attest och slutbokföra fakturor. Följa upp attest med managers och vara behjälplig vid eventuella frågor.
• Ta fram betalningsförslag.
• Ha tät dialog med produktion och inköpsavdelning i samarbete med ekonomiavdelningens AP supervisor.
• Kontakt med systerbolag för koncerninterna transaktioner.

Payroll / HR 50%

• Insamling av underlag och lönebearbetning månadsvis i systemet HRM Flex för ca 100 anställda.
• Rapportering till Skatteverket avseende skatter och avgifter på personnivå samt arbetsgivarnivå.
• Säkerställa betalningar i rätt tid för personal och skatter
• Upprätta bokföringsunderlag för månadens löner, bokföra, genomföra avstämningar av relaterade konton i balans och resultaträkning.
• Utläggsrapportering, insamling av fakturor/kvitton, kontering, redovisning och utbetalning.
• Kontaktperson mot lönebyråer och systerbolag i Europa, Japan och USA.

Vem är du?

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du behöver inte nödvändigtvis ha jobbat med dessa områden men du bör ha god förståelse för redovisning och ha jobbat ett par år på en ekonomiavdelning. Som person är du snabblärd och gör det som behövs göras. Du är noggrann och strukturerad men även mottaglig för uppgifter som dyker upp och behöver prioriteras. För att trivas i rollen behöver du vara flytande i svenska och engelska i tal och skrift.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emelie Löfqvist på 076-647 16 30. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Publiceringsdatum
2022-11-11

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ogunsen AB (publ)

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929), http://www.sjr.se/

Arbetsplats
SJR

Kontakt
Emelie Löfqvist
emelie.lofqvist@sjr.se
0766-471630

Jobbnummer
7164375

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ogunsen AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ogunsen AB (publ):