Användarstöd till kyrkokansliet

Svenska kyrkan kansli / Butikssäljarjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svenska kyrkan kansli i Uppsala, Lund eller i hela Sverige

Att arbeta inom Svenska kyrkan innebär en stor spännvidd; allt från teologi och rättvisefrågor till fastighets- och finansfrågor. Vi bedriver ett långsiktigt arbete, både nationellt och internationellt. Här får du chans att göra verklig skillnad och bidra till en hållbar samhällsutveckling med människovärdet i centrum.
Svenska kyrkan har idag ca 22 000 anställda, varav ca 550 hör till den nationella nivån - kyrkokansliet i Uppsala. Kyrkokansliets uppdrag är att ansvara för frågor som är gemensamma för hela Svenska kyrkan. Den nationella nivån är kyrkans röst utåt såväl i det svenska samhället som internationellt.

Kyrkokansliet i Uppsala, avdelningen för gemensamma funktioner

Svenska kyrkan har ett antal stora administrativa IT-stödsystem för sin verksamhet. Det är både stora registersystem och informationssystem med webbteknik. Systemen är gemensamma och används av anställda i församlingar och stift i hela Svenska kyrkan.

Kanslistöd är en supportfunktion som via telefon, e-post och dator ger stöd till alla användare av dessa administrativa IT-system. Teamet består av 7 personer och nu behöver funktionen förstärkas med ytterligare en medarbetare.

Publiceringsdatum
2017-10-31

Dina arbetsuppgifter
Du arbetar med att ge stöd och handledning till användare av Svenska kyrkans gemensamma IT-system via telefon, e-post och dator. I användarstödet ingår felsökning, systemadministration, stöd i regeltolkning och rådgivning. Aktuella system kan vara kyrkobokföringssystem, kollekt- och betalsystem, vår gemensamma webb samt vårt intranät. Varje ärende dokumenteras i vårt ärendehanteringssystem.

Du kommer att få särskilt ansvar för ett eller flera system där du blir länken mellan systemförvaltning och användarstöd. Vidare kommer du att få arbeta med utbildningsmaterial och instruktioner för publicering på Svenska kyrkans intranät. Det kan också förekomma utbildning av användare.

Kvalifikationer
Du har en gymnasieexamen och vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet från telefonsupport eller arbete i någon servicedesk-funktion.

God datorvana är ett krav och du bör ha erfarenhet från olika administrativa system. Du kan kommunicera obehindrat på svenska i tal och skrift. Du är en god pedagog som är van att arbeta mycket serviceinriktat.

Det är meriterande med akademisk utbildning och/eller kunskap om Svenska kyrkans organisation och interna IT-system.

Som person är du lyhörd, noggrann och strukturerad. Vi förutsätter att du delar Svenska kyrkans värderingar.

Tillträde: Snarast.

Närmare upplysningar om tjänsten lämnas av enhetschef Andreas Synning telefon 018-16 98 06.

Fackliga företrädare är Thomas Ekelund (Vision), Susanna Henriksén (Jusek) och Anders Hedman (KyrkA). Samtliga nås med fördel via mail.

Välkommen med din ansökan via knappen nedan. Urvalsarbetet sker löpande och ansökan ska ha inkommit senast 14 november 2017. Märk ansökningen med ref.nr 17/72 GEF.

Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Svenska kyrkan kansli

Adress
Svenska kyrkan kansli
SYSSLOMANSGATAN 4
75310 Uppsala

Kontorsadress
SYSSLOMANSGATAN 4

Jobbnummer
3777636

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svenska kyrkan kansli

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svenska kyrkan kansli: