Anticimex söker en HR-Business partner (vikariat)

Anticimex AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Anticimex AB i Stockholm, Sollentuna, Upplands Väsby, Södertälje, Norrtälje eller i hela Sverige

Anticimex är det moderna serviceföretaget inom skadedjurskontroll, matsäkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar och brandskydd. Genom förebyggande åtgärder, ny digital teknik och hållbara lösningar skapar vi hälsosamma miljöer för både företag och privatpersoner runt om i världen. Med ca 7000 anställda i 19 länder, varav 1400 i Sverige, hade vi under 2020 en sammanlagd omsättning på ca 8 miljarder kronor.

Är du en ansvarstagande, engagerad och driven HR generalist? Är du kommunikativ och affärsorienterad? Vill du vara med på vår digitaliseringsresa och jobba med viktiga frågor som hållbarhet, ledarskap och organisationsutveckling?

Vi söker dig som vill komma och vikariera hos oss under ett år som HR Business partner och som har några års erfarenhet av att arbeta brett med olika typer av HR frågor. Har du erfarenhet av lön och belöningsfrågor så är det ett plus.

Publiceringsdatum
2021-09-29

Dina arbetsuppgifter
I denna roll kommer du att stötta ett antal regioner i Sverige med diverse HR frågor, driva HR agendan och säkerställa att organisationen följer samtliga HR-processer. Många av våra möten sker digitalt, men det kan bli fråga om resor emellanåt. Du kommer att ansvara för att utbilda våra chefer i några av de moduler som finns i vårt chefsprogram, t ex mångfald & inkludering, hälsa & ohälsa, rekrytering mm. Vi kommer under året att starta spännande projekt som du antingen kommer att driva eller delta i. HR arbetet och våra arbetssätt behöver ständigt utvecklas och där får du gärna vara med och bidra. Rollen är varierande och du kommer att arbeta tätt tillsammans med övriga i HR teamet.

Tjänsten är en tidsbegränsad anställning med start i december 2021 till och med 2022-12-31.

Vi erbjuder dig
• Ett självständigt arbete med bra stöd från dina kunniga kollegor
• En stimulerande arbetsmiljö med goda möjligheter till personlig utveckling
• Frihet att ta ansvar och möjlighet att påverka
• Tjänstepension, friskvårdsbidrag och ett förmånspaket från Benify

Vi är stolta över våra värderingar, Trust, Innovation, Passion, de genomsyrar hela företaget och vi lever dem varje dag. Hos oss har vi en familjär stämning och alla är lika värda, oavsett ålder, kön och etnicitet. Vi vet att olika bakgrunder och erfarenheter är berikande för vårt dagliga arbete både internt och i mötet med våra kunder.

Vem är du?
Vi tror att du har en akademisk examen från ett personalvetarprogram och 2-3 års erfarenhet som HR generalist. Vi tror även att du tidigare arbetat i en organisation med kollektivavtal och har goda kunskaper inom arbetsrätt och arbetsmiljö. Har du erfarenhet av lön och belöningsfrågor så är det ett plus.
För att lyckas i rollen är du självgående, drivande och kommunikativ. Du har en positiv grundinställning och vågar stå upp och ha åsikter men är också serviceinriktad och ödmjuk inför chefernas och medarbetarnas utmaningar och behov av stöd.

Din ansökan
Vi ser fram emot att ta emot din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jacqueline Fowler, HR chef. Notera att vi endast behandlar kompletta ansökningar.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Anticimex AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Anticimex AB (org.nr 556032-9285)

Arbetsplats
Anticimex

Jobbnummer
6004252

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Anticimex AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Anticimex AB: