Anticimex söker en ekonomiassistent

Anticimex AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Anticimex AB i Stockholm, Sollentuna, Upplands Väsby, Södertälje, Norrtälje eller i hela Sverige

Anticimex är det moderna serviceföretaget inom skadedjurskontroll, matsäkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar och brandskydd. Genom förebyggande åtgärder, ny digital teknik och hållbara lösningar skapar vi hälsosamma miljöer för både företag och privatpersoner runt om i världen. Med ca 7000 anställda i 19 länder, varav 1400 i Sverige, hade vi under 2019 en sammanlagd omsättning på ca 8 miljarder kronor.

Är du utåtriktad, gillar att jobba med andra och har god ekonomivana? Vi på ekonomiavdelningen är ett glatt gäng som jobbar med fokus på kvalitet, utveckling och service!

Stämmer detta in på dig? Sök idag!

Publiceringsdatum
2021-03-10

Dina arbetsuppgifter
Anticimex söker en ekonomiassistent med bred erfarenhet av att arbeta med löpande redovisning, avstämningar och bokslut. Huvudsaklig inriktning kommer att vara att arbeta med kundreskontran. Rollen innebär att vara kunnig inom kravhantering, inkassohantering, autogiro, in och utgående betalningar. Utöver kundreskontra ingår det att arbeta med andra uppgifter som ingår i ekonomiavdelningens ansvar. Samarbete med övriga på ekonomiavdelningen och våra avdelningskontor ingår i det dagliga. Du är placerad på vårt fina huvudkontor i Liljeholmen, Stockholm - kika gärna in: https://goo.gl/maps/pJthghPdgMm

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• In och utgående betalningar
• Kravhantering
• Inkasso & KFM
• Autogiro
• Löpande bokföring
• Avstämningar

Vad kan vi erbjuda dig?
• En gedigen introduktion och utbildning - därefter arbetar du självständigt med bra stöd från dina kunniga kollegor
• En stimulerande arbetsmiljö med goda möjligheter till personlig utveckling och fortlöpande internutbildning
• Frihet att ta ansvar och möjlighet att påverka
• Tjänstepension, friskvårdsbidrag och ett förmånspaket från Benify

Vi är stolta över våra värderingar, Trust, Innovation, Passion, de genomsyrar hela företaget och vi lever dem varje dag. Hos oss har vi en familjär stämning och alla är lika värda, oavsett ålder, kön och etnicitet. Vi tror starkt på att olika bakgrunder och erfarenheter är berikande för vårt dagliga arbete både internt och i mötet med våra kunder.

Din Profil:
• Minst 5 års erfarenhet av arbete med kundreskontra
• God förståelse av bokföring och resultat- och balansräkning
• Erfarenhet av affärssystemet IFS är meriterande
• Vi lägger stor vikt på personliga egenskaper och för att trivas är du självgående, driven, nyfiken, noggrann och prestigelös.
• Mycket goda kunskaper i Excel

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 31/3-2021, men helst så snart som möjligt då urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi tar ej emot ansökningar via e-post. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Redovisningschef Christina Pettersson via e-post.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Anticimex AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Anticimex AB (org.nr 556032-9285)

Arbetsplats
Anticimex

Jobbnummer
5621074

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Anticimex AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Anticimex AB: