Anticimex - Information Systems Manager

Anticimex / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Anticimex i Stockholm, Sollentuna, Norrtälje, Uppsala, Eskilstuna eller i hela Sverige

Anticimex är ett internationellt serviceföretag som grundades i Sverige 1934. Vi skapar trygga och hälsosamma inomhusmiljöer genom inspektioner, garantier och försäkringar. Vi är ca 4 000 anställda som arbetar inom områdena skadedjurskontroll, matsäkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar och brandskydd. Under 2014 hade vi 2,2 miljoner kunder och den sammanlagda omsättningen uppgick till cirka 3,5 miljarder kronor.

Anticimex söker just nu en Information Systems Manager till avdelningen Process- och Systemstöd. Du erbjuds en verksamhetsöverskridande roll där du ansvarar för Anticimex tekniska plattform. På Anticimex har man stort fokus på ökad digitalisering av affären och att med hjälp av IT driva affären framåt med exempelvis Internet of Things. Rollen erbjuder variation, många kontaktytor, teknikfokus och utmaningar. Gillar du att driva förbättring, arbeta nära affären och att hitta nya smarta tekniska lösningar, ja då är detta en tjänst för dig!

Publiceringsdatum
2015-11-23

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Information Systems Manager kommer du att ha det taktiska ansvaret för den tekniska plattformen för de affärsstödjande systemen i Anticimex AB. Du arbetar i huvudsak med Lösningsansvariga och leverantörer där du:

• ansvarar för den tekniska arkitekturen, drift, säkerhet och prestanda, inom integrationsplattform, tekniska komponenter och applikationer och licensiering av dessa
• ansvarar för den taktiska planeringen och genomförandet av projekt och förbättringar inom förvaltning och drift av den tekniska plattformen
• tar fram färdplaner (roadmap) för den tekniska plattformen
• ansvarar för kravställning av teknisk plattform utifrån systemförändringar
• har beställaransvar för outsourcing, drift och IT
• har kunskap inom design och arkitektur i integrationer och systemutveckling för att kunna agera stöd till systemutvecklarna i dessa frågor

Du sitter med i Förvaltningsledningen och arbetar tillsammans med de Lösningsansvariga för att se till att verksamheten har väl fungerande systemlösningar, inte bara nu utan även inför framtiden.

Kvalifikationer
Vi tror att du har en universitetsexamen inom IT och minst tre-fem års erfarenhet av liknande arbete i en kommunikativ och drivande roll. Du har en god teknisk bredd och intresse för ny teknik. Anticimex rustar sig systemmässigt för framtiden och det innebär att det pågår stora förändringsprojekt, samtidigt som den ordinarie verksamheten rullar på. Du ska kunna möta och samarbeta med såväl projektorganiserade medarbetare och medarbetare som jobbar i linjen. Den tekniska plattformen ska både klara dagens utmaningar och förberedas för de kommande utmaningarna. För att lyckas i rollen krävs det att du har ett starkt verksamhetsintresse och fokus för att kunna möta de behov som finns. Du är flytande i engelska, i både tal och skrift. Vidare ser vi att du har erfarenhet från:

• affärssystem (krav)
• mobila lösningar (krav)
• BI och CRM (önskvärt)
• IFS och QlikView (meriterande).

Som person är du ansvarstagande, drivande och engagerande. Du har lätt för att kommunicera och samarbeta både internt och externt. Du är diplomatisk till sättet och kan ge stöd likväl som att ställa krav. Du backar inte tillbaka om ansvarsområdet är oklart utan du kan ta tag i saker och själv se till att driva igenom och hitta lösningar.

Vad kan Anticimex erbjuda dig
Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med goda möjligheter till personlig utveckling. Anticimex är en spännande blandning av ett entreprenörsföretag och en internationell koncern med mycket stor marknadspotential såväl inom konsument- som företagssektorn. Inom Anticimex arbetar vi entreprenörsdrivet med fokus på att skapa mervärde och enkelhet för våra kunder. Detta ställer inte bara krav på IT och ny teknik, utan även på öppenhet, engagemang och ansvar som präglar Anticimex arbetskultur.

Övrig information
I denna rekrytering har Anticimex valt att samarbeta med SWIT, en del av SJR-koncernen. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om du har frågor kring tjänsten vänligen kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Markus Öhman, 070-471 02 43.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Dagtid

Ersättning
Enl. ök.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Markus Öhman +46 70-471 02 43

Företag
Anticimex

Adress
Anticimex
Lövholmsvägen 61
11765 Stockholm

Kontorsadress
Lövholmsvägen 61

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2542456

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Anticimex

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Anticimex: