Antagningshandläggare inom vuxenutbildning
Linköpings kommun / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Linköpings kommun i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Norrköping,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Tjänsten är placerad inom Utbildningsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi arbetar för att erbjuda en utbildning med hög kvalitet, från förskola till vuxenutbildning, som ger Linköpingsborna de bästa förutsättningarna att växa, utveckla sina kunskaper och nå sin fulla potential.Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss!
Publiceringsdatum2023-11-15ArbetsuppgifterSom antagningshandläggare på Centrum för vuxenutbildning utför du avancerad administration med varierande uppgifter. Du utövar myndighetsutövning på delegation av Arbetsmarknadsnämnden och fattar beslut om antagning enligt Skollagen gällande behörighet och mottagande samt kommunens riktlinjer och politiska beslut. Ditt arbete innebär granskning, bedömning och beslut om antagning i samtliga utbildningar som ingår i kommunal vuxenutbildning (grundläggande och gymnasial vuxenutbildning, svenska för invandrare (sfi) och anpassad utbildning för vuxna.
Vidare granskar, bedömer och fattar du beslut om antagning IKE samt administrerar, granskar, bedömer och fattar beslut om antagning för elever med skyddade personuppgifter. Som antagningshandläggare administrerar och säkerställer du en likvärdig och rättssäker ansökningsprocess från inmatning av utbud till ansökan och antagning inför utbildningsstart.
Som antagningshandläggare medverkar du i samordning, service, administration och registrering inför utbildningsstart inom sfi. Arbetet innebär nära samverkan med enhetens övriga funktioner samt skolor och övriga externa aktörer. I tjänsten som antagningshandläggare ingår också att ta fram statistik, analysmaterial, hantering av sekretessuppgifter mm. Arbetsuppgifter kan tillkomma och förändras över tid.
Din arbetsplats
Centrum för vuxenutbildning är en enhet som samlar vuxenutbildningens kommunövergripande funktioner och myndighetsutövning i Linköpings kommun. Det är en sammanhållen organisation för vuxenutbildning som ger förutsättningar för effektiv ledning, styrning och verksamhetsuppföljning.
Enheten leds av en enhetschef, en rektor samt en biträdande rektor som har i uppdrag att samla och utveckla olika uppdrag inom vuxenutbildningen: antagning till vuxenutbildning, studie- och yrkesvägledning, kvalitetsuppföljning, kommunikation, information och uppsökande verksamhet, stödverksamhet, verksamhetsuppföljning och utvärdering av den auktoriserade vuxenutbildningen.
Centrum för vuxenutbildning har i uppdrag att säkerställa kvalitén på den utbildning som bedrivs av de utbildningsanordnare som har avtal med Linköpings kommun. I uppdraget ingår att systematiskt och kontinuerligt följa upp skolornas vuxenutbildning, analysera resultaten samt att de följer gällande avtal och utifrån det planera och skapa underlag för vidare utveckling av vuxenutbildningen. Idag har nio auktoriserade utbildningsanordnare avtal med Linköpings kommun.
Du som söker
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning, det är meriterande om du har en högskoleutbildning inom relevant område. Du har erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom utbildningssektorn eller annan offentlig verksamhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation och av arbete med antagning inom kommunal vuxenutbildning. Du har även erfarenhet av att arbeta i team.
För att lyckas i ditt arbete behöver du ha kunskaper om lagar som reglerar vuxenutbildning samt vana vid att arbeta i administrativa system, exempelvis IST. I arbetet krävs det också att du behärskar svenska i tal och skrift, detta då arbetsuppgifterna kräver det.
Tjänsten förutsätter att du är strukturerad och att ditt arbetssätt präglas av tydlighet och noggrannhet. Du arbetar med goda resultat självständigt likväl som i grupp. Du behöver ha förmåga att lätt anpassa dig till olika organisationsförändringar och förutsättningar. Du har vana av att leverera uppgifter och resultat på utsatt tid. Du ser sammanhang och prioriterar rätt frågor, lyssnar in och skapar förståelse samtidigt som du agerar och är flexibel vid förändringar. Du förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan den 30:e november. I denna rekrytering använder vi oss av ett skriftligt arbetsprov som en del i vår bedömning. Varmt välkommen med din ansökan!
Övrig information
När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Antal lediga befattningar: 1
Ref. nr: 12164
I denna ansökan bifogar du inget personligt brev
Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?
Ersättning Enligt avtal
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-11-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Linköpings kommun (org.nr 212000-0449),
http://www.linkoping.se/ Kontakt Facklig företrädare Vision
Gustav Södling
gustav.sodling@linkoping.se 013-20 61 55 Jobbnummer 8264204
Observera att sista ansökningsdag har passerat.