Antagningshandläggare
Mittuniversitetet, Registrator / Administratörsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mittuniversitetet, Registrator i Sundsvall,
Härnösand,
Örnsköldsvik,
Östersund eller i
hela Sverige Mittuniversitetet söker
till Antagningsenheten, Campus Sundsvall
en Antagningshandläggare
Ref.nr MIUN 2015/2083
Antagningsenheten har en myndighetsutövande funktion och arbetet styrs av gällande lagar och förordningar samt lokalt fastställda regler. Antagningens arbete sker huvudsakligen i det nationella antagningssystemet NyA och det lokala studieadministrativa systemet Ladok. Bland enhetens intressenter finns förutom sökande till Mittuniversitetets utbildningar även fakultetsnämnder, utbildande avdelningar, högskoleledning samt andra funktioner inom förvaltningen. Enheten ansvarar för att genomföra antagning till utbildning på grund-/avancerad nivå, uppdragsutbildning samt behörighetsgivande utbildning.
Arbetsuppgifter: Du kommer att arbeta med handläggning och utredning gällande antagning till Mittuniversitetets utbildningar. Arbetet har fokus på behörighetsgranskning och meritvärdering av de sökandes meriter. Meriterna kan utgöras av svenska och utländska gymnasiala/akademiska meriter samt yrkes-/arbetslivserfarenhet. Du förväntas vara aktiv och bidra till utvecklingen av den dagliga produktionen tillsammans med kollegor inom enheten. I tjänsten ingår också att ha kontakt med sökande, personal inom Mittuniversitetet, andra myndigheter m.fl.
Utöver det dagliga handläggningsarbetet kommer du på sikt att tilldelas ett eget/egna ansvarsområden inom Antagningsenhetens verksamhet. Detta innebär att du skall kunna arbeta självständigt, ta egna initiativ och driva utveckling inom ramarna för det gällande regelverket.
Kvalifikationer för tjänsten:
• Akademisk examen i relevant ämnesområde. Alternativt mångårig erfarenhet som antagningshandläggare vid svenskt universitet/högskola
• Erfarenhet av kvalificerat handläggningsarbete.
• God datorvana.
• God förmåga att både tala och skriva såväl svenska som engelska.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Som person vill vi att du:
• har kapacitet att arbeta i en miljö med högt tempo
• har ett serviceinriktat förhållningssätt
• är van att arbeta såväl självständigt som i grupp
• har lätt att skapa goda relationer
Vi ser gärna att du tidigare har arbetat med utbildningsadministration inom universitets- och högskolesektorn och har erfarenhet av de svenska nationella studieadministrativa systemen Ladok och NyA. Erfarenhet av antagningsarbete och myndighetsutövning är meriterande.
Anställning och tillträde: Tillsvidare, heltid. Tillträde snarast enligt överenskommelse.
Anställningsort: Sundsvall
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.
Information: Närmare upplysningar lämnas av st. avdelningschef, Agneta Sundvisson, tfn. 010-142 81 31
Fackliga företrädare: Ummis Jonsson, SACO, tfn 010-142 88 09 och Lollo Ljuslin, Fackförbundet ST/TCO, tfn 010-142 79 14.
Ansökan: Välkommen med din ansökan med styrkt meritförteckning senast den 17 december till
registrator@miun.se alternativt till Registrator, Mittuniversitetet, 851 70 Sundsvall. Ange ref nr MIUN 2015/2083 på ansökan. Vi kan inte ta emot .zip eller .7z filer för närvarande.
Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Publiceringsdatum2015-12-02ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Individuell lönesättning tillämpas.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-17
Ange följande referens när du ansöker: MIUN 2015/2083
Ansökan kan skickas till e-postadress:
registrator@miun.seFöretagMITTUNIVERSITETET, Registrator
AdressMITTUNIVERSITETET, Registrator
85170 SUNDSVALL
KontorsadressHolmgatan 10
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0771-975000
Jobbnummer 2556045
Observera att sista ansökningsdag har passerat.