Ansvarstagande butikssäljare på deltid
Shoemed AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Shoemed AB i Stockholm,
Solna,
Malmö eller i
hela Sverige I dina arbetsuppgifter ingår förutom försäljning även:
• uppföljning av kundbeställningar i butik
• kundtjänst via telefon och e-mail
• lagerarbete vid leveranser inför ny säsong och löpande lagerarbete med löpande påfyllning av leveranser
• enklare städning av skohyllor och hyllor för skotillbehör
• enklare beställningar från våra leverantörer vid behov
• efterlevnad av kundavtal i butik
• efterlevnad av vår marknadsplan i butik, d.v.s. skyltning inför event och kampanjer
• uppföljning av veckoplanering som ansvarig sätter upp
Vi som arbetar på Shoemed, har varit på företaget en längre tid och trivs väldigt bra tillsammans. Därför söker vi en kollega som vi hoppas kan passa in i teamet och bidra till ett skönt arbetsklimat. Det är minst lika viktigt för oss med personkemi som de ovanstående kriterierna, då vi är ett litet team som jobbar tätt.
Den vi söker till denna tjänst är en person som vill arbeta på ett mindre företag med stort maskineri. På Shoemed är beslutsledet kort och därför måste du vara flexibel när det kommer till beslutstagandet. Vi lägger en stor vikt vid att du har en rutinerad erfarenhet från fackhandeln då rutiner är ett måste för att vår maskin ska rulla på. Du ska trivas inom handel och vill stanna i branschen under en längre tid och du gillar att hjälpa alla kunder som kommer in i butiken. Egna initiativ i arbetet är ett plus om du ser att något kan förbättras eller effektiviseras.
Vi tror att du som söker denna tjänst kanske har en bakgrund inom sportbranschen eller en större klädkedja inom fackhandel. Du kanske har ett intresse för hälsa och friluftsliv och trivs väldigt bra i butiksmiljö. Du är en professionell säljare som ger kunden en behaglig köpupplevelse. Du är vårt ansikte utåt i butiken, men din servicekänsla är densamma via telefon och e-mail. Du möter alla kunder med ett leende och ser ett värde i att skapa långsiktiga relationer och hålla ordning och reda omkring dig.
Vi har en platt organisation på Shoemed så därför är eget ansvar en viktig del av det hela och att man är en ödmjuk person.
Om du har lite administrativt intresse så är det en bonus då du kommer följa upp kundbeställningar som görs i butiken, samt lämna ut kundbeställningar som beställs via vår webbshop.
Vi behandlar endast ansökningar med komplett CV och Personligt brev.
OBS! Kort ansökningsperiod!
Shoemed AB är ett privatägt multikanalsföretag. Vi är en specialist på arbetsskor för olika yrkesgrupper såsom tågpersonal, kökspersonal, sjukvårdpersonal m.m. Vi har en uppsökande B2B verksamhet, webbshop och en butik på Odengatan 33 i Stockholm där vi nu ska tillsätta denna tjänst. De flesta som arbetar på Shoemed idag, har varit på företaget en längre tid och vi har en väldigt familjär atmosfär på företaget.
På Shoemed är det korta beslutsled och ibland snabba och raka puckar som gäller. Organisationen är platt vilket innebär mycket frihet under ansvar. Som specialist på vårt område ger vi alltid bästa service och håller oss välinformerade om de produkterna vi för, något vi arbetar löpande med. Alla anställda på Shoemed ska få samma information, för att kunna bistå våra kunder med rätt information.
Hos oss möts man av ett härligt arbetslag där kollegor peppar varandra för att gemensamt uppnå våra mål.
Varaktighet, arbetstid
Inledningsvis ser vi att anställningen börjar på 40% men öppnar upp för att detta kan utökas med tiden. 40%-60%
Publiceringsdatum2018-12-31ErsättningVi rättar oss efter Handels
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-20
Ange följande referens när du ansöker: Ansvarstagande butikssäljare
KontaktKarolina Sobolewski
jobb@shoemed.se 08-7300084
FöretagShoemed AB
AdressShoemed AB
Box 56071
10217 Stockholm
KontorsadressOdengatan 33
Jobbnummer 4532193
Observera att sista ansökningsdag har passerat.