Ansvarsfull verksamhetsuppföljare/LOV-upphandlare till Socialför

Stockholm Stad, Socialförvaltningen, Administrativa avdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholm Stad, Socialförvaltningen, Administrativa avdelningen i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Din arbetsplats

På enheten Juridik, upphandling och föreningsstöd, som ligger under administrativa avdelningen, arbetar tio medarbetare.

Enheten ansvarar för rådgivning och genomförande av upphandlingar på uppdrag av egna driftverksamheter, stadsdelsnämnderna och kommunfullmäktige. På enheten utförs även utredningar och uppföljningar av föreningsstöd till ideella föreningar som genom sin verksamhet kompletterar socialnämndens egna insatser. Övriga arbetsuppgifter är juridisk rådgivning, avtalsvård, och idéburet offentligt partnerskap (IOP).

Vi söker nu en ansvarsfull verksamhetsuppföljare/LOV-upphandlare som vill bli en del av vårt utvecklingsorienterade team. Tjänsten är tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse.

Publiceringsdatum
2018-09-21

Arbetsuppgifter
Som verksamhetsuppföljare/LOV-upphandlare arbetar du aktivt med avtalsuppföljning och avtalsrelation med våra externa leverantörer. Du gör uppföljningar på plats hos externa leverantörer och följer upp att de lever upp till ställda krav och föreskrifter och allmänna råd från till exempel socialstyrelsen. Du ansvarar tillsammans med kollegor för att planera och samordna uppföljningen samt revidera uppföljningsmallar, tillämpningsanvisningar och uppdragsbeskrivningar.

Vidare genomför du upphandlingar enligt lagen om valfrihet, LOV med fyra ansökningstillfällen om året. Du ansvarar för hela processen som att utvärdera anbud, skriva tilldelningsbeslut och uppdatering av upphandlingsdokumentet en gång om året.

En viktig del av arbetet är också att aktivt delta i nätverk inom staden och genomföra dialogmöten med externa leverantörer. Ditt arbete kommer utföras självständigt men också i nära samarbete med kollegor inom enheten. Inom enheten genomförs även upphandlingar enligt LOU och du kommer att bistå i det arbetet, till exempel i förarbetet eller vid utvärderingen.

Kvalifikationer
Vi vill att du som söker har:

- Högskoleutbildning som till exempelvis socionom, beteendevetare eller statsvetare. Alternativ kunskap/utbildning förvärvad på annat sätt som vi bedömer som likvärdig.
- Minst två års kvalificerat administrativ arbetslivserfarenhet som vi bedömer som relevant för tjänsten.

Det är meriterande om du har:

- Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor med inriktning mot socialtjänsten

- Haft en ledande position, eller arbetat strategiskt inom socialtjänsten

- Erfarenhet av arbete med LOV

- Erfarenhet inom leveransstyrning inom offentlig sektor

Vem du är/personliga egenskaper

Som person är du ansvarstagande och driver självständigt dina processer framåt vilket innebär att du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är flexibel och kan anpassa ditt arbetssätt till ändrade omständigheter. Du har en positiv inställning till nya idéer och förslag och kommer gärna själv med idéer för att förenkla och förbättra arbetssätt och metoder. Då du kommer att ha dialog och samverkan med både interna och externa partners behöver du vara tillmötesgående, ha en hög samarbetsförmåga och vara tydlig i din kommunikation. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Vi lägger stort vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering.

Vi erbjuder dig

En centralt belägen arbetsplats i Farsta med ett mycket trivsamt kontor, god gemenskap och blandade åldrar.

Flexibel arbetstid och goda friskvårdsmöjligheter.

Välkommen med din ansökan!

Läs gärna mer om Stockholms stad som arbetsgivare:
http://www.stockholm.se/Arbete/Att-arbeta-i-Stockholmsstad/
https://www.linkedin.com/company/stockholms-stad

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-07
Ange följande referens när du ansöker: 2018/5973
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva-Lotta Elmér, Enhetschef 08-508 25 187
Mats Holmström, HR-konsult 08-508 11 735

Företag
Stockholm Stad, Socialförvaltningen, Administrativa avdelningen

Adress
Stockholm Stad, Socialförvaltningen, Administrativa avdelningen
Storforsplan 44
12347 Stockholm

Kontorsadress
Storforsplan 44

Jobbnummer
4359832

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholm Stad, Socialförvaltningen, Administrativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholm Stad, Socialförvaltningen, Administrativa avdelningen: