Ansvarsfull försäkringsadministratör

Söderberg & Partners / Administratörsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Söderberg & Partners i Sundsvall, Örnsköldsvik, Östersund, Gävle, Umeå eller i hela Sverige

Söderberg & Partners är Sveriges ledande fristående rådgivare och förmedlare av
försäkringar och finansiella produkter. Vi har tillgång till Nordens största fristående
analysavdelning, vilken dagligen följer försäkringsbolagen, bankerna, fondbolagen
och investmentbankerna ur ett produktperspektiv. Söderberg & Partners-koncernen har ca 900 medarbetare.

Söderberg & Partners har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang och intresse för sina respektive arbetsområden. Detta skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer. Vi söker, och premierar, medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Är du noggrann och ansvarsfull? Trivs du i en administrativ roll? Då kan tjänsten som administratör inom tjänstepension och försäkring vara något för dig. 

Söderberg & Partners är Sveriges ledande fristående rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter. Vårt centrala administrationskontor ligger i Sundsvall. Verksamheten här är specialiserad på administration och vi bistår många av Söderberg & Partners rådgivare runt om i landet med administrativa tjänster. För närvarande är vi drygt 90 medarbetare i Sundsvall, men nu växer vi vidare och söker ytterligare tre LIV-administratörer. 

Administratörerna kompletterar våra rådgivares arbete genom att förbereda, handlägga och följa upp olika försäkringsärenden. Du kommer att ingå i en av Sundsvallskontorets administrativa grupper och jobba med Söderberg & Partners större kundföretag. I rollen arbetar du som administratör och en av dina uppgifter är att upprätthålla en god dialog med ansvarig förmedlare och övriga inom arbetsgruppen. 

Vi ser att du är:

• noggrann, ansvarsfull och lösningsfokuserad
• målinriktad och håller hög kvalitét
• är kundorienterad

Vi söker dig som är öppen och skapar goda relationer och nätverk. Du har förmåga att självständigt organisera och slutföra dina arbetsuppgifter. Du levererar resultat och uppfyller kundförväntningar samt har förmåga att analysera, kommunicera och presentera information tydligt. Eftergymnasial utbildning med inriktning på ekonomi är meriterande. 

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Tjänstgöringsgrad: Heltid

Anställningsdatum: Enligt överenskommelse

Sista dag att ansöka är 2014-07-31 

Kontakt: HR, 08- 451 50 50

Publiceringsdatum
2014-07-08

Arbetstider och omfattning
Heltid Rekrytering

Ersättning
Månatlig löneutbetalning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-07-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Söderberg & Partners

Adress
Söderberg & Partners
Box 7785
11343 STOCKHOLM

Kontorsadress
Box 7785 10396 STOCKHOLM

Jobbnummer
1934479

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Söderberg & Partners

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Söderberg & Partners: