Ansvarsfull drifttekniker till bolag i centrala Stockholm
Poolia IT AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia IT AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Järfälla eller i
hela Sverige Poolia IT AB
Presentation
Har du erfarenhet av självständigt arbete med användarsupport och är du intresserad av att arbeta som konsult?
Då har vi eventuellt ett arbete som kan passa dig. Till vår kund som är en statlig myndighet söker vi en prestigelös drifttekniker till ett konsultuppdrag med tillträde omgående. Under uppdraget kommer du att vara placerad på vår kunds kontor i centrala Stockholm.
Poolia är ett möjligheternas företag där du kan växa och utvecklas i din yrkesroll i ett rasande tempo. Genom oss får du tillfälle att jobba på populära arbetsplatser hos företag med välkända varumärken.
Att vara konsult på Poolia är ett strategiskt steg i din karriär. Du hamnar i strålkastarljuset – både hos oss på Poolia, hos våra kunder och de medarbetare du kommer i kontakt med på de arbetsplatser du befinner dig. Missa inte chansen att bli en av våra eftertraktade konsulter.
Publiceringsdatum2009-02-04Dina arbetsuppgifterDetta uppdrag ger dig möjlighet att arbeta med användar- och driftsupport. Exempel på arbetsuppgifter är att:
• ta emot och registrera ärenden från användare via telefon/mejl och direktkontakt
• lösa incidenter
• hantera pc-arbetsplatser
• verifiera back-uper
• hjälpa till med installationer av servrar i datahallen
• sköta tillhörande logistik.
Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som har genomgått en grundläggande teknisk utbildning mot nätverksteknik eller motsvarande och som har några års arbetslivserfarenhet av användar- och klientsupport.
För att lyckas i tjänsten bör du ha kunskap inom:
• MS XP och Vista klientoperativsystem
• MS Windows Server
• MS Exchange Server
• MS Outlook
• MS Office-paket
• nätverk
• backuphantering
• skrivarhantering.
I denna process lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är engagerad, villig att tillgodogöra dig nya kunskaper samt är säkerhetsmedveten. Du har tidigare arbetat självständigt, besitter en god prioriteringsförmåga och har ett öppet förhållningssätt.
Förmåner
Vi vill att du ska trivas hos oss. Därför satsar vi både på kompetensutveckling och sociala aktiviteter. Poolia anordnar regelbundet konsultträffar och erbjuder dig ett varierat utbildningsprogram.
Dessutom får du din alldeles egna karriärcoach i form av din konsultchef, som själv har erfarenhet från din bransch och är väl insatt i arbetsmarknaden. Vad sägs om att ha en engagerad och kunnig person vid din sida, som gärna agerar bollplank för din fortsatta karriär?
Din anställning hos Poolia omfattas av gällande kollektivavtal med Unionen och förmåner som träningsbidrag och sjukvårdsförsäkring.
Företagsbeskrivning
Poolias framgång bygger på att vi ständigt strävar efter högsta kvalitet och att vi har specialiserat oss på att hyra ut och rekrytera kvalificerad personal inom våra fokusområden ekonomi, administration och IT & Teknik. Poolia har funnits sedan 1989, har verksamhet i sex länder och är noterat på Stockholmsbörsen. Vi arbetar effektivt och engagerat, med det stora företagets resurser och det lilla företagets närhet till både kunder och kandidater.
Sluttext
Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld.
Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi uppfyller de krav som är uppsatta av Bemanningsföretagen.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-02-22
Ange följande referens när du ansöker: 18635
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagPoolia IT AB
AdressPoolia IT AB
Jobbnummer 395101
Observera att sista ansökningsdag har passerat.