Ansvarig, Värdepappersadministration/Back-office
Alsback Förvaltning AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Alsback Förvaltning AB i Stockholm Alsback Förvaltning söker en backoffice-ansvarig för administrationen av Nordic Absolute Return Fund. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att göra den dagliga värderingen av fondens innehav i aktier, räntebärande instrument och derivat. Du kommer också att sköta avstämningen av fondens värdepappersaffärer samt den dagliga kontakten med t ex vår depåbank och fondadministration i London, Dublin och Luxemburg. Andra arbetsuppgifter är att ta fram underlagen för riskrapporter, presentationer och fondens kontakter med Finansinspektionen och Skatteverket, samt viss kontorsadministration såsom betalning av fakturor.
Tjänsten som backoffice-ansvarig är i hög grad självständig och det finns stora möjligheter att på egen hand utveckla och styra arbetsuppgifterna. Vi söker en medarbetare som är noggrann, ordningsam och har god sifferkänsla. Du kommer att ha många externa kontakter på egen hand, varför det underlättar om du är social och serviceinriktad.
Vi söker dig som har erfarenhet av arbete inom den finansiella sektorn. Kunskaper om värdepappersadministration är meriterande. Att du behärskar engelska språket samt Excel är ett krav.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på halvtid (förmiddagar). Lönen är förhandlingsbar. Då urvalet kommer att ske löpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så fort som möjligt.
Publiceringsdatum2010-11-29Arbetstider och omfattningTillsvidare
Deltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@alsbackab.comFöretagALSBACK FÖRVALTNING AB
AdressALSBACK FÖRVALTNING AB
BIRGER JARLSGATAN 55
11145 STOCKHOLM
KontorsadressBIRGER JARLSGATAN 55
STOCKHOLM
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-50559500
Jobbnummer 788848
Observera att sista ansökningsdag har passerat.