Ansvarig till leverantörsreskontra

SJR AB Konsultverksamheten / Ekonomiassistentjobb / Haninge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Haninge, Ödeshög, Hjo, Vadstena, Boxholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR AB Konsultverksamheten i Haninge, Borås, Värnamo, Alingsås, Nacka eller i hela Sverige

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans.
Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö
och Göteborg.
Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är
noterat på First North-listan.
Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
Uppdraget
SJR söker för kunds räkning en ekonomiassistent med ansvar för leverantörsreskontra. Uppdraget kommer att starta som ett konsultuppdrag via SJR, för att efter sex månader övergå till en anställning
hos vår kund. Vår kund ingår i en stor internationell koncern och sitter i fräscha lokaler söder om Stockholm. Uppdraget beräknas starta i september.

Publiceringsdatum
2009-07-02

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ha det arbetsledande ansvaret, men inte personalansvaret, för två personer på leverantörsreskontra. Utöver arbetsledande uppgifter samt arbete med rutin- och systemförbättringar kommer
du att arbeta operativt med leverantörsreskontran. I dina arbetsuppgifter ingår matchning av materialfakturor mot inköpsorder, hantering av omkostnadsfakturor, attest- och konteringskontroll,
betalningar, bokföring och avstämningar samt att delta i arbetet kring månadsboksluten.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av leverantörsreskontra från ett medelstort till stort bolag, samt goda kunskaper i redovisning. Har du tidigare erfarenhet av arbetsledande ansvar samt
erfarenhet av lager och orderhantering är detta starkt meriterande. Vi ser gärna att du arbetat i ekonomisystemet ASW och IBS Attest, men detta är inget krav. Goda kunskaper i engelska och Excel är
däremot ett krav.
Du är en social och serviceinriktad person som är van att arbeta såväl självständigt som i grupp. Du har även förmågan att leda andra. Att du är noggrann i ditt arbete, är analytisk samt har en god
förståelse för helheten är en förutsättning för att passa i rollen. Vidare är du driven, handlingskraftig samt har förmågan att utveckla processer och system.
Ansök till tjänsten
Då urval och intervjuer kommer att ske löpande ber vi dig skicka in din ansökan snarast. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Linda Clarin på SJR,
telefon 08-407 55 19.

Arbetstider och omfattning
Heltid/Tillsvidare

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-08-01
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
SJR AB Konsultverksamheten

Adress
SJR AB Konsultverksamheten
Box 7420
10391 STOCKHOLM

Jobbnummer
476496

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR AB Konsultverksamheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR AB Konsultverksamheten: