Ansvarig SME och digital försäljning till Öresundskraft

Adecco HR AB / Butikssäljarjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco HR AB i Helsingborg, Åstorp, Landskrona, Ängelholm, Perstorp eller i hela Sverige

Vi är 400 eldsjälar som genom kunddriven affärsutveckling erbjuder hållbara energi- och kommunikationslösningar. Tillsammans med våra 125 000 kunder skapar vi smarta tjänster och resurseffektiv energianvändning, varje dag. Vi ägs av Helsingborgs stad och med en produktpalett av el, fjärrvärme, biogas, fjärrkyla, bredband, stadshubb för Internet of Things samt energitjänster lever vi vår vision: "För en bättre värld". www.oresundskraft.se

• Du älskar digital försäljning och marketing automation och de nya möjligheter detta ger
• Du är mästerlig på att se nya digitala affärsmöjligheter och på riktigt utveckla affären
• Du gillar att växla mellan operativt, taktiskt och strategiskt arbete
• Du är de digitala kanalernas bästa vän
• Är du Öresundskrafts nya marketing automation-guru?

Ansvarig SME och digital försäljning till Öresundskraft

Energibranschen och Öresundskraft befinner sig mitt i en spännande omställning där hållbarhetsutmaningen och digitaliseringen skapar möjligheter för nya affärsmodeller, kunderbjudanden samt effektivare arbetssätt. Vi satsar nu och behöver dig som kan äga utvecklingen av den digitala B2B-försäljningen samt förvalta den befintliga affären med små- och medelstora företag. Är du vår nya stjärna som ska hjälpa oss att nå nya höjder?

Publiceringsdatum
2020-04-07

Om tjänsten
Som SME-ansvarig ansvarar du för att digitalt driva och utveckla affärerna gentemot våra mindre och medelstora företagskunder och har ett övergripande ansvar för att utveckla den digitala kundresan för all B2B-försäljning. Du är helt enkelt vårt nav kring digital försäljning och marketing automation!

I din roll kommer du få ett stort ansvar som spänner över hela kedjan, från lead till avslutad affär: från att analysera behov och förväntningar, till att skapa, exekvera och följa upp digitala kampanjer. Däremellan också säkerställa så alla processer och flöden blir möjliga i den automatiserade bearbetningen vi önskar uppnå. För att vara framgångsrik i rollen är det viktigt att sätta strategiska planer för ditt kundsegment samt genomföra dem operativt i att driva försäljning i digitala kanaler.
Vi är många engagerade och kompetenta kollegor som du kommer att driva Öresundskrafts digitala transformation inom B2B-försäljning tillsammans med. Samtidigt som det digitala är huvudspåret, behöver vi ibland möta kunden på deras planhalva. I tjänsten finns det därför också ett mått av individuellt relationsskapande möten med kunderna.

Du kommer även att ansvara för att:
• Säkerställa att IT-system uppfyller de krav på stöd vi har på t.ex. CRM- och Marketing Automation-system
• Gemensamt med andra inom Öresundskraft kravställa och driva utvecklingen och förvaltningen av verktyg, processer och flöden
• Säkra ett gott samarbete med marknad och övriga tvärfunktionella stakeholders, t.ex. erbjudandeutveckling med mera.

Tjänsten är placerad på Öresundskrafts huvudkontor i Helsingborg.

Om dig

För att lyckas i rollen och passa in i vårt team brinner du också för slutkunden! Du gillar att arbeta i ett högt tempo och har ett målfokus som ger resultat. Du är självmotiverande, självgående och har en positiv inställning till det mesta. Du har en förmåga att se kundens behov och tycker om att utveckla och underhålla långsiktiga affärsrelationer. Dina styrkor är att du är driven, analytisk, serviceinriktad och du trivs med att ständigt utmanas och att utvecklas.

Vi söker dig som har:

• En relevant eftergymnasial utbildning inom kommunikation, marknadsföring eller liknande
• Arbetat med digital försäljning, gärna mot företag, och har erfarenhet av att driva kundkommunikation via webb, app, mail och sms
• Goda kunskaper i att skapa innehåll för olika kanaler, digitala och analoga
• Erfarenhet av arbete i CRM-system och Marketing Automation-plattformar
• Erfarenhet av kund-/segmentsanalys
• Du behärskar svenska flytande i både tal och skrift
• Erfarenhet av traditionell, gärna komplex, företagsförsäljning är meriterande

Inkludering i arbetslivet är en självklarhet för oss på Öresundskraft och vi vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.

Kontakt och ansökan

Om du känner att detta stämmer in på dig är du varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot den!
I denna rekrytering samarbetar vi med Badenoch + Clark. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Karin Kling, Senior Rekryteringskonsult, på 0736847507 eller karin.kling@badenochandclark.se.
Du söker tjänsten på www.badenochandclark.se. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Som en del i vår kvalitetssäkrade rekryteringsprocess kommer du att få utföra personlighets- samt kapacitetstest och en videointervju. Sista ansökningsdag är 1 maj.

Fackliga kontakter

Angelica Grosser, Vision, 042-490 3513
Magnus Gunnarsson, Akademikerna, 042-490 3551
Johan Sonesson, Ledarna, 042-490 3663

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-05-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Adecco Hr AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Hr AB (org.nr 556538-4590), http://www.badenochandclark.se/

Arbetsplats
Badenoch + Clark

Jobbnummer
5182201

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco HR AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco HR AB: