Ansvarig Nyförsäljning via Digitala Kanaler till Santander Consu

Stockholm Rekrytering / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholm Rekrytering i Stockholm

I rollen ingår ett övergripande ansvar, strategiskt och operativt, för utveckling av nyförsäljning mot konsument primärt via digitala kanaler och sekundärt via traditionella kanaler. Du kommer ansvara för direkt marknadsföring med fokus på ökad försäljning av Santanders produkter till konsumenter.

Publiceringsdatum
2016-07-13

Dina arbetsuppgifter
Som ansvarig kommer ditt fokus vara att utveckla affären utifrån nya produkter, försäljningsflöden med befintliga externa parter och med nya. Det ställer krav på förmåga att driva, vara självgående och vidareutveckla i samarbete med interna som externa intressenter och att kunna hålla flera projekt från kravställning som leder till en ökad försäljning via de digitala kanalerna. Du kommer fokusera på digitala kanaler men även vara involverad när det gäller försäljning via traditionella kanaler. Du bör därför ha en förståelse för hur dessa kan utformas och fungera in i ett större sammanhang.

Du måste ha förmåga att vara kreativ och söka nya affärs- och marknadsmöjligheter, fånga upp och förstå kundens behov och utifrån dessa driva vidareutvecklingen av försäljningsarbetet via olika plattformar.

För att lyckas behöver du ha hög arbets- och leveranskapacitet, specialistkunskaper inom försäljning och stor erfarenhet av det digitala området samt förmåga att samarbeta med hela organisationen och driva projekt. Rollen är placerad inom Sälj.

I rollen ingår att:
• Utifrån bankens strategi driva och ansvara för utveckling av nyförsäljning mot konsumenter via digitala kanaler. Detta sker genom att koordinera och facilitera kravställning utifrån säljs behov i nära samarbete med ansvarig för digitala kanaler.
• Fokusera på affärsutveckling och ansvara för att underhålla gamla som skapa ny samarbeten med externa parter samt utöka antalet säljkanaler och nå ut till fler konsumenter.
• Driva utvecklingsplanen och arbeta tätt med ansvarig för digitala kanaler i den agila utvecklingsprocessen och de gemensamma prioriterings-och beslutsforumen.
• Ha ett nära samarbete med säljavdelningen samt andra avdelningar som Marknad, Operations, Legal och IT.
• Formulera mål och ta fram KPI:er med fokus på försäljning.
• Operativt fånga upp detaljer och analysera försäljningsflöden och kanaler för att skapa ökad försäljning.

Kvalifikationer och egenskaper

För att lyckas i rollen behöver du ha en relevant akademisk utbildning inom Sälj/ Digitala kanaler eller liknande samt minst fyra års erfarenhet av arbete med utveckling av försäljning direkt mot konsumenter via digitala kanaler och traditionella kanaler. Erfarenhet från bank och finans med kunskap om branschens produkter och flöden är meriterande.

Du har erfarenhet av affärsdriven kravställning, olika försäljningskanaler och flöden samt samarbete med marknad med påvisat utmärkta resultat. Du har arbetat med Google Analytics och CMS verktyg och kan ställa krav mot externa och interna parter. Du behärskar svenska och engelska flytande, både i tal och i skrift.

För att trivas i organisationen behöver du vara duktig på att nätverka och skapa relationer samt ha en förmåga att skapa förståelse och engagemang. Du drivs av att få vara med och bygga en framgångsrik affär, se resultat och möjligheter till tillväxt.

Om företaget
Santander Consumer Bank är en del av Banco Santander, som är en av världens största finansiella koncerner och näst största banken i Eurozonen mätt i marknadsvärde. Banken finns idag representerad i 45 länder och Santander har under de senaste tio åren utsetts till världens bästa bank tre gånger.

Banken har idag 450 000 kunder i Sverige och erbjuder sparkonto, privatlån, fordonsfinansiering, betal- och kreditkort och delbetalning i butik. Santander Consumer Bank har kontor i nya fräscha lokaler i Solna Gate och har 370 medarbetare i Sverige. Banken är en filial till Santander Consumer Bank AS med huvudkontor i Norge.

Frågor och kontakt

I denna rekrytering samarbetar Santander Consumer Bank Sverige med Amendo Bemanning och Rekrytering. Passar beskrivningen in på dig är du välkommen med din ansökan via www.amendo.se . Du är välkommen med eventuella frågor till rekryteringskonsult Charlotte Umunna på tel: 08-611 51 09.

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-31
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2455
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Charlotte Umunna

Företag
Stockholm Rekrytering

Adress
Stockholm Rekrytering
Brahegatan 10
11437 Stockholm

Kontorsadress
Brahegatan 10, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2952624

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholm Rekrytering

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholm Rekrytering: