Ansvarig Leverantörsreskontra, Heltid

Media-Saturn Shared Services Sweden AB / Ekonomichefsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Media-Saturn Shared Services Sweden AB i Gävle, Täby, Danderyd, Botkyrka, Huddinge eller i hela Sverige

Vill du arbeta för en av Europas sörsta återförsäljare av hemelektronik?
Är du på jakt efter nya utmaningar i ditt ledarskap?
Vill du arbeta i vårt nya varuhus i Gävle, Valbo Köpstad?
Vår utveckling i Sverige är mycket expansiv och därför söker vi dig som vill satsa och utvecklas tillsammans med oss, samtidigt som du har riktigt roligt längs vägen.
Med över 500 varuhus i femton länder är vi en av Europas största återförsäljare av hemelektronik. Vårt sortiment omfattar bland annat datorer, HiFi, TV, telefoni, foto, film, musik, spel samt hushållsprodukter och mängder av tillbehör. I första hand bygger vår framgång på engagemanget från över 60 000 medarbetare och ett unikt koncept som erbjuder kunderna ett enormt urval av märkesprodukter till låga priser i stora varuhus.
År 2006 öppnade vi vårt huvudkontor i Stockholm och våra första Media Marktvaruhus i Stockholm (Heron City) och Göteborg
(Högsbo). Sedan 2007 har vi öppnat ytterligare 12 varuhus runtom i Sverige: Jönköping, Lund, Norrköping, Västerås, Sundsvall, Växjö, Kalmar, Malmö, Stockholm (Nacka, Barkarby), Skövde och Göteborg (Bäckebol). År 2009 fortsätter vi vår framgångsrika expansion och öppnar ytterligare Media Marktvaruhus runtom i Sverige!
Vi får våra varu- och omkostnadsfakturor direkt till varuhuset och ditt ansvar är att se till att leverantörsreskontran arbetar kostnadsmedvetet och effektivt. Du har personalansvar för ett team på 2 ekonomiassistenter och det är med din arbetsledning, coaching och inspiration som ni tillsammans ska se till att leverantörsreskontra/fakturakontroll fungerar optimalt i varuhuset.Konkret arbetar du med matchning av fakturor mot följesedlar samt att du konterar och attesterar omkostnadsfakturor. Du har daglig kontakt med våra leverantörer i ärenden som gäller t.ex. felaktiga fakturor och betalningsvillkor.Ditt arbete innebär också att du kontrollerar, följer upp och åtgärdar felaktigheter avseende t.ex. marginaler och minuslager i vårt Goods Management System samt att du i samma system administrerar och bokar marknadsföringsbidrag. Det kan också hända att du får avlasta varuhusledningen med övrigt förekommande administrativt arbete.
Tillträde till tjänsten är planerat till juni 2009

Publiceringsdatum
2009-01-15

Profil
• Vi tror att du har arbetat ett par år med liknande arbetsuppgifter som ovan och du har troligtvis haft personalansvar tidigare.
• Det är meriterande om du har erfarenhet av en roll inom detaljhandeln som inneburit delaktighet vid inköp, beställningar och/eller annan butiksadministration/ekonomi.
• Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Du har "skinn på näsan" samt förmåga att ta för dig och stå på dig
• Ser helheten och har god överblick
• Förmåga att inte släppa saker förrän de är utredda
• Duktig organisatör och administratör
• Prestigelös och villig att jobba "hands-on"
• Uthållig och ihärdig
• Goda kunskaper i Office-paketet
• Du behärskar engelska i tal och skrift
För att söka tjänsten, vänligen gå in på vår hemsida:
www.mediamarkt.se

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-02-20

Företag
MEDIA-SATURN SHARED SERVICES SWEDEN AB

Adress
MEDIA-SATURN SHARED SERVICES SWEDEN AB
Invernessvägen 2
18276 Stocksund

Kontorsadress
MALLSLINGAN 22
TÄBY

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-7323100

Jobbnummer
381825

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Media-Saturn Shared Services Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Media-Saturn Shared Services Sweden AB: