Ansvarig Kontorsutvecklare

Svenska Kraftnät / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svenska Kraftnät i Sundbyberg, Stockholm, Täby, Norrtälje, Västerås eller i hela Sverige

Vill du arbeta med att utveckla serviceenheten på Svenska kraftnät med fokus på kontors- och fastighetsnära frågor inom en spännande och expansiv bransch?

De närmaste åren fortsätter vi att bygga ut och förstärka stamnätet för el. Vi växer därför snabbt och söker nu dig som vill arbeta med att stödja enhetschefen med att utveckla arbetet inom vår serviceenhet i Sundbyberg. I serviceenheten arbetar drygt tio medarbetare och enheten har funnits i snart tre år. Enheten ansvarar för Svenska kraftnäts kontorsfastigheter samt för den övergripande administrativa servicen. Svenska kraftnät är hyresgäst och utvecklar fastigheter i nära samarbete med fastighetsägaren.

Publiceringsdatum
2016-08-12

Arbetsuppgifter
•  Driva arbetet med kontorsutveckling och fastighetsnära frågor
•  Arbeta med utredningar för att utveckla kontorsmiljön och därefter genomföra förändringar utifrån medarbetarnas och verksamhetens behov
•  Projekt- och arbetsleda mindre ombyggnadsarbeten samt arbeta fram beslutsunderlag inom ramen för kontorsutveckling, ofta med koppling till IT och säkerhet
•  Planera kommande arbeten på kort och lång sikt inom serviceenhetens ansvarsområde
•  Samordna och utveckla brand-, arbetsmiljö- och miljöfrågor för både huvudkontor och lokalkontor
•  Bistå enhetschefen inom enheten

Vem är du?
Vi söker dig som har vill ta ett brett ansvar med möjlighet till en skarp utvecklingskurva och ett kontinuerligt ökande ansvarsområde. Du har eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning mot fastighetsförvaltning, projektledning eller liknande. Vi ser gärna att du har erfarenhet från daglig drift och underhåll av kontorslokaler, upphandlingar samt säkerhetsfrågor kopplade till fastigheter. Har du även viss vana av arbetsledning så värdesätter vi det.

Du har ett intresse för att utveckla verksamheten i praktiken och ser möjligheter i att - tillsammans med andra - effektivisera arbetsprocesser. Du är administrativt lagd och uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är initiativrik och har förmågan att genomföra både löpande och mer framåtsyftande arbete. Du är ansvars¬tagande, analytisk och har en förmåga att planera och strukturera ditt arbete. Det är av vikt att du kan samarbeta och har en god känsla för service.

Din ansökan
Vill du bli en del av en växande organisation? Vi strävar efter en kreativ blandning av medarbetare på Svenska kraftnät. Miljön ska präglas av mångfald med jämn könsfördelning. Eftersom vi arbetar med viktig infrastruktur i samhället är våra tjänster säkerhetsklassade och svenskt medborgarskap ett krav.

I denna rekrytering samarbetar Svenska kraftnät med Boardtalk. Frågor besvaras av ansvariga rekryteringskonsulter Anders Johansson, telefon 070-790 8836 samt Ola Everhed, telefon 070-790 0106. Urval och intervjuer sker löpande och vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt dock senast den 28 augusti 2016.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Svenska Kraftnät

Adress
Svenska Kraftnät
Svenska kraftnät Box 1200
17224 Sundbyberg

Kontorsadress
Sturegatan 1, Sundbyberg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2990449

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svenska Kraftnät

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svenska Kraftnät: