Ansvarig intern kommunikation Region Gävleborg

Experis Finance Huvudkontor / Marknadsföringsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Gävle, Sandviken, Ockelbo, Söderhamn, Östhammar eller i hela Sverige

Region Gävleborg är en proaktiv samhällsaktör med erfarenheter som sträcker sig över 150 år. Vi bidrar till att skapa välfärd och livskraft för våra invånare och sätter deras bästa i fokus genom vår historia, vår framtidstro och dagens arbete. Vår värdegrund är professionalism och ansvar, respekt och ödmjukhet samt öppenhet och ärlighet.

Vi erbjuder hög kvalificerad kompetens inom hälso- och sjukvård, regiontrafik, kulturutveckling, folkbildning och regional utveckling som tillsammans ökar attraktionskraften för vår region.

Vi ger människor goda förutsättningar för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Det gör oss till en modern och livskraftig aktör som är under ständig utveckling och som visar på en stark framtidstro.

Med cirka 6 650 medarbetare är vi regionens största arbetsgivare som driver samhällsutvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Välkommen till oss!

Publiceringsdatum
2015-11-11

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en ansvarig för intern kommunikation. Du får stor möjlighet att själv bygga upp den interna kommunikationen och påverka hur den kommer att se ut framöver. Vi erbjuder dig ett arbete i en spännande miljö inom ett brett område, alltifrån sjukvård till infrastruktur. Det innebär att du kommer få ta del av många olika arbetsplatser och möta många människor. Den interna kommunikationen är oerhört viktig i vår verksamhet och din roll kommer vara av hög betydelse för regionen. Du utgår från ledningskontoret på Rektorsgatan i Gävle.

Som ansvarig för den interna kommunikationen inom Region Gävleborg kommer du arbeta i nära samarbete med ansvarig för extern kommunikation och redovisa direkt till kommunikationsdirektören. En viktig del i ditt arbete kommer bestå av att utveckla vårt intranät, att kartlägga nuvarande intern kommunikation och att strukturera upp kommunikationsvägarna. Du kommer arbeta med att kommunicera ut information hela vägen från ledning till första linjen av medarbetare. Det är ett viktigt arbete med ett övergripande mål om att hitta det optimala sättet att nå ut med information till alla medarbetare inom regionen.

Kommunikationsavdelningen som arbetar operativt med kommunikationen i Region Gävleborg bistår dig i ditt arbete. Även om din tjänst är högst strategisk så kommer du behöva arbeta mycket ute i organisationen för att skapa en förståelse för verksamheterna och på så sätt kunna hitta de bästa kommunikationsvägarna. En stor del av arbetet kommer vara i relation till andra människor i organisationen, ofta chefer, och stötta dem i att kommunicera ut information internt.

Vem är du?
Om du känner dig lockad av arbetsuppgifterna så följer här en liten checklista åt dig innan du skickar in en ansökan:

• Relevant högskoleutbildning inom kommunikation - vi vill att du ska vara påläst inom området och att du ska ha den teoretiska kunskapen kring kommunikation så att du har en bra grundstomme att utgå från.

• Flerårig erfarenhet av strategiskt kommunikationsarbete i en komplex organisation.

• Erfarenhet inom offentlig verksamhet - detta är inget krav, men självklart ett plus för att du ska ha en förståelse för verksamheten.

• Kännedom och erfarenhet av arbeta i och mot ledningsgrupper - i din roll som chef för intern kommunikation kommer du behöva stötta upp många andra chefer inom regionen i kommunikation och styra dem att använda rätt kommunikationsvägar.

• Erfarenhet av att omsätta strategier i praktiken - vi vill att du ska kunna planera långsiktigt för den interna kommunikationen och sätta upp realistiska mål för hur vi ska nå ut med information internt och vilka verktyg vi ska använda oss av. Samtidigt är det viktigt att detta kan realiseras och omsättas i praktiken. Beskriv gärna i din ansökan hur du arbetat med detta tidigare.

Stämmer erfarenheten in på dig? Då är det bara personligheten som ska matcha. Som person söker vi dig som är energifull och är duktig på att få saker att hända. Det är viktigt att du har en balans mellan kreativt, teoretiskt tänkande och praktiskt utförande och drivs av att kunna se förändringar.

I rollen som ansvarig för den interna kommunikationen kommer du möta många människor. Detta ställer krav på dig som person att du är socialt säker och duktig på att skapa relationer med de människor du möter. För att lyckas i rollen krävs det också att du har ett strukturerat arbetssätt och är detaljorienterad, du tänker noggrant igenom de beslut du fattar. Samtidigt krävs en helhetssyn på organisationen och alla de områden vi är verksamma inom.

Kontaktperson för detta jobb
I denna rekrytering samarbetar Region Gävleborg med Experis. Känner du att du är rätt person så skicka in en ansökan på www.experis.se

Om du har frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sara Enebrink på 070-854 30 43 eller via sara.enebrink@se.experis.com

Välkommen med din ansökan senast den 24 nov

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Enebrink 0708543043

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2522727

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: