Ansvarig inom leverantörsreskontran
SJR AB / Redovisningsekonomjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Lidingö,
Sollentuna eller i
hela Sverige SJR söker för kunds räkning en ansvarig inom Leverantörsreskontran i en stor koncern som sitter i Solna Business Park.
Publiceringsdatum2014-05-21Om tjänstenDu kommer att ha ett huvudansvar för leverantörsreskontran i ett mindre team tillsammans med ekonomiassistenter inom leverantörsreskontran och rapporterar till Redovisningschefen.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:
• Scanna, registrera och administrera leverantörsfakturor
• In-scanning av leverantörsfakturor
• Ansvara för inscanning-systemet Invoice Manager
• Avstämningar av leverantörsreskontran
• Ansvar för rapportering veckovis
• Inköpsorder-matchning
• Handläggning av påminnelser och förfrågningar från leverantörer
• Ansvar för upprättande av statistik och KPI:er
Du kommer arbeta som teamleader som består av fyra personer och rapportera till redovisningschefen. I rollen arbetar du också aktivt med att förbättra och förfina processerna och arbetssätt inom gruppen.
Bakgrund
Vi söker dig som har en akademisk bakgrund med dokumenterad erfarenhet från leverantörsreskontra på större företag. För att passa in i företaget ska du vara en prestigelös, självgående och en organisatör. Arbetet kommer att innebära täta kontakter med övriga organisationen varför det är viktigt att du är hjälpsam och positiv. Byte av ERP-system kommer att ske i september varför Movex är en fördel om du har erfarenhet av och ser gärna att du har ett systemintresse och gillar att arbeta med processer.
Vad erbjuder vi?
Att arbeta som konsult hos oss innebär en chans att upptäcka nya inspirerande miljöer och kan ge dig den personliga och erfarenhetsmässiga utveckling du söker. Du arbetar nära din chef vilket innebär kontinuerlig diskussion kring dina behov, dina önskemål och hur du i övrigt ser på din framtid. Det är viktigt för oss att känna till dina framtidsvisioner! Vi fokuserar på konsultuppdrag av varierande karaktärer: både kortare och längre uppdrag, såväl som sådana med start som konsult och fortsättning som anställd i kundföretaget.
Vi ser fram emot din ansökan!
SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Uppdraget är inom ramen för SJR:s konsultverksamhet med start 1a juni och löper på sex månader med option på anställning.
Tillträde1 juni
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-05-31
Så ansöker duVälkommen med din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Du söker tjänsten via
Klicka på denna länk för att göra din ansökan . Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Carina Engström på 08-407 55 43.
FöretagSJR AB
AdressSJR AB
Box 7420
10391 STOCKHOLM
KontorsadressHumlegårdsgatan 20, 5tr
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer till arbetsgivaren saknas i denna annons.
Jobbnummer 1883467
Observera att sista ansökningsdag har passerat.