Ansvarig för kundreskontran

Vännäs kommun / Ekonomiassistentjobb / Vännäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Vännäs, Bjurholm, Umeå, Vindeln, Nordmaling eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vännäs kommun i Vännäs

Att vara medarbetare i Vännäs kommun innebär att spela en roll och göra skillnad för medborgarna. Det innebär också med stor sannolikhet att du kommer att trivas hos oss, det gör våra medarbetare! I Vännäs bygger vi välfärden tillsammans och vet att olikheter berikar.

I Vännäs är det aldrig långt mellan upplevelserna, vare sig det handlar om att äta god mat, lyssna på en rockig musikkonsert, ta del av Västerbottens vackra natur eller träffa vänliga välkomnande människor. Vännäs kommun är belägen 30 km väster om Umeå, mitt i Umeåregionen. I kommunen bor drygt 8 500 personer och befolkningen ökar. Bra kommunikationer gör att det är lätt att bo här och arbeta och studera på annan ort - eller tvärtom! Besök gärna www.vannas.se

Vännäs kommun samarbetar med HR-supporten och Experis i rekrytering och platsannonsering enligt upphandlat avtal.

Ansök via kommunens hemsida, www.vannas.se/lediga jobb

Vännäs kommuns ekonomiavdelning söker ansvarig för kundreskontran.

Kommunledningskontoret är en av kommunstyrelsens två förvaltningar. Förvaltningens huvuduppdrag är intern service/stöd av högsta kvalitet inom ekonomi, personal- och lönefrågor, it, upphandling samt utredning.

Ekonomiavdelningen samordnar budget- och bokslutsarbetet, kommunens fakturahantering och kravverksamhet, löpande redovisning inkl. momsredovisning, ekonomisk planering och ekonomisk rådgivning till förvaltningarna.

Vi behöver omgående en vikarie fram till och med 2015-10-30.

Som ansvarig för kundreskontran kommer du att ansvara för hela flödet för vilket innefattar bland annat:

• Fakturering
• Uppläggning av nya kunder
• Bokföring av kundinbetalningar
• Manuell kundfakturering/registrering
• Inläsning av kundfakturafiler
• Reserveringar vid bokslut
• Kontoavstämningar
• Hjälpa till att utveckla rutiner kring kundreskontran
• Bistå leverantörsreskontran vid behov
• Momsredovisning
• Bistå vid bokslutsarbete

Arbetet sker i ekonomisystemet Unit4 Agresso.

Kvalifikationskrav:
Du har civilekonomexamen eller motsvarande och några års erfarenhet avseende kund- och leverantörsreskontra samt redovisnings- och bokslutsarbete. Kunskap om redovisningssystemet Unit4 Agresso ses som en merit. Kunskap och erfarenhet av MS-office paketet är ett krav

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Arbetsuppgifterna kräver att du har en god förmåga att strukturera, planera och organisera ditt arbete, men kräver också flexibilitet och samarbetsförmåga. Du måste också vara pedagogisk och har ett gott bemötande.

Som medarbetare vid kommunledningskontoret erbjuder vi dig möjlighet till friskvård på arbetstid, flextid och regelbundna resultat- och utvecklingssamtal. Hos oss blir du en viktig pusselbit i vårt serviceuppdrag som ställer höga krav på bemötande.

Tillträde enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2014-09-25

Arbetstider och omfattning
Heltid Visstid 6 mån eller mer

Ersättning
Månadslön
Vännäs kommun tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-10-12
Ange följande referens när du ansöker: 92/2014
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ekonomichef Mikael Bergström 0935-141 20
Ekonomiadministratör Sofia Jatko 0935 - 141 27

Facklig kontakt
VISION Annelie Moström 070-341 24 42

Företag
Vännäs kommun

Adress
Vännäs kommun
Ö Järnvägsgatan 1
91181 VÄNNÄS

Kontorsadress
Ö Järnvägsgatan 1

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2009441

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vännäs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vännäs kommun: