Ansvarig för it-tjänstekatalog och servicenivåer

Bolagsverket, Utvecklingsavdelningen / Datajobb / Sundsvall
2017-04-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ansvarig för it-tjänstekatalog och servicenivåer" (publicerad 2017-08-25) ⬅️


Visa alla datajobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bolagsverket, Utvecklingsavdelningen i Sundsvall

Bolagsverket skapar goda förutsättningar för näringslivet och vill ge företagsamma människor möjlighet att förverkliga sina drömmar. Det ska gå snabbt, bli rätt och vara enkelt att starta och driva företag. Vi möter utvecklingen i samhället med moderna tjänster och vår värdegrund är kompetens, engagemang och kundnytta.
Vi finns i Sundsvall och är drygt 550 anställda. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en god arbetsmiljö som kännetecknas av respekt för allas lika värde.
Vi erbjuder ett arbete i en dynamisk miljö med utmanande arbetsuppgifter, ansvar och tid att leva.
• Jobba hos oss!




Publiceringsdatum
2017-04-25

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill arbeta med våra it-tjänsteprocesser Service Catalogue Management och Service Level Management (SCM och SLM). Du ansvarar för it-tjänstekatalogen och dess beståndsdelar som bl. a dess funktionalitet, it-komponenter, beroenden etc. I ansvaret ingår också att följa upp och säkerställa att it-tjänsternas servicenivåer hålls aktuella och uppdaterade

Du kommer att vara en central och viktig kugge i dialogen mellan beställande verksamhet och it-verksamheten genom att koordinera och leda arbeten för att göra it-tjänstekatalogen till ett bra verktyg, att it-tjänster dokumenteras samt se till att servicenivåerna beskrivs och överenskoms på ett sätt som är till nytta för båda parter. I ansvaret ingår också att driva it-tjänstekalogen och servicenivåernas fortsatta utveckling i lämpliga steg, omfattning och riktning.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du har god kännedom om it-tjänsteprocesser (ITIL) och har erfarenhet av att arbeta såväl strategiskt som operativt med dessa processer. Du bör också ha erfarenhet av arbete med it-tjänstekatalog och servicenivåer.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det är viktigt att du är strukturerad, har helhetssyn, är engagerad och har eget driv. Du är kommunikativ och smidig i relationer och duktig på att dokumentera och uttrycka dig i tal och skrift. Du kommer att arbeta i en arbetsgrupp med andra processansvariga där vi gemensamt utvecklar och operativt arbetar med våra it-tjänster och it-processer.


ÖVRIGT
Vi undanber oss erbjudande om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-21
Ange följande referens när du ansöker: 28/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jan Rikner 060-18 44 99

Företag
Bolagsverket, Utvecklingsavdelningen

Adress
Bolagsverket, Utvecklingsavdelningen
Stuvarvägen 21
85181 Sundsvall

Kontorsadress
Stuvarvägen 21 85181 Sundsvall

Jobbnummer
3457256

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bolagsverket, Utvecklingsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bolagsverket, Utvecklingsavdelningen: