Ansvarig för drift och eftermarknadsprojekt till Hogia Terminal

Ps Partner AB / Datajobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ps Partner AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

Hogia-gruppen är en av marknadens största leverantörer av programvaror inom ekonomi, lön och PA/HR. Gruppen består av 25 operativa bolag med totalt cirka 525 medarbetare. Hogia är en kunskapsintensiv koncern där medarbetarna är den i särklass viktigaste resursen. Hogia sätter individen och personlig utveckling i fokus och erbjuder en småskalig miljö präglad av entreprenörsanda.
Bland Hogia Terminals Kunder finns hamnar och kombiterminaler läs gärna mer om Hogia Terminal System på www.hogia.se/transport
Den nya generationens programvara (.net) finns nu hos de flesta av Hogia Terminal Systems kunder. Nu kan vi ännu tydligare och tillsammans med dem skörda frukten av Hogias långsiktiga satsning på standardiserade IT-system där kundnyttan ligger i fokus. Vi ser tydligt att vår satsning på integrationer är en viktig faktor för att hålla nere våra kunders kostnader så att de i sin tur kan öka servicenivån gentemot sina kunder

Publiceringsdatum
2012-11-23

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som tycker att det låter spännande att tillhandahålla systemlösningar till kunder inom logistikbranschen.
De kunder vi jobbar med söker hela tiden nya sätt att förbättra och underlätta sitt arbete i hanteringen av gods i alla dess former, vilket innebär en ständig utmaning för oss.
Vi arbetar hela tiden nära våra kunder i en ständigt föränderlig värld där tempot är högt. Våra system sitter som spindeln i nätet för kommunikation mellan våra kunder och deras affärspartners. Du kommer att vara delaktig i hela kedjan från kravställning, projektledning, support, test, driftsättning.
I rollen är du resultatansvarig.

Kvalifikationer
Du ser helheten och bryr dig om effekterna av ditt arbete i kundernas verksamhet. Som ansvarig för eftermarknadsprojekt och driftsättning krävs av dig goda kunskaper i SQL-server och Microsofts operativsystem. Vidare kräver tjänsten att du har god allmänteknisk kompetens i kombination med hög analytisk förmåga och att du är organiserad och strukturerad i ditt arbetssätt. Du har akademisk utbildning och goda kunskaper i svenska och engelska. Stort plus är kunskaper i XML, XSLT och vana av att arbeta med att integrera system.
Personligt
För att trivas i tjänsten måste du ha en stark inre drivkraft och vara målmedveten.
Då du kommer ha mycket kundkontakt lägger vi stor vikt vid din sociala förmåga som rådgivare och relationsbyggare.
Du är uthållig, social och har tydligt kundfokus.

Så ansöker du
Vi samarbetar med PS Partner i denna rekrytering. Du registrerar din ansökan på www.pspartner.se . För ytterligare information vänligen kontakta Gabriella Christiansen på gabriella.christiansen@pspartner.se eller på 0707-962917

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
PS partner AB

Adress
PS partner AB
Fabriksgatan 7, Gårda
41250 Göteborg

Jobbnummer
1400216

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ps Partner AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ps Partner AB: