Ansvarig för avfallshantering

AB Stockholmshem / Renhållningsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla renhållningsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AB Stockholmshem i Stockholm

Till förvaltningsavdelningens enhet för teknik/underhåll söker vi en ansvarig för avfallshantering inom bolaget. Enheten tillhör Central förvaltning och ansvarar bland annat för övergripande underhållsplanering på kort och lång sikt, teknikutveckling, avtals- och upphandlingsfrågor, tillvalssamordning, städ och avfallshantering samt systemförvaltning. Enheten ansvarar även för förvaltningens samordning av övergripande parkfrågor.

Publiceringsdatum
2010-02-09

Dina arbetsuppgifter
Som ansvarig för bolagets avfallshantering är du förvaltningsavdelningens sakkunnige inom området och kontaktperson gällande frågor som rör all avfallshantering.
Du ansvarar för teknik, drift och utveckling gällande hantering av hushållssopor, grovsopor och källsortering. Du är även ansvarig för strategi, upphandling och utredningar gällande drift inom området och är bolagets kontaktperson gentemot miljöförvaltning, trafikkontor, Stockholm vatten och andra myndigheter. I tjänsten ingår även bevakning av aktuell lag-stiftningen för att säkerställa att bolaget följer de lagar och regler som föreskrivs. Arbets-uppgifterna kommer även i viss mån beröra frågor och ansvar gällande vår städhantering.

Kvalifikationer
Du har minst gymnasial utbildning med teknisk inriktning och erfarenhet av liknande ar-betsuppgifter. Du är kunnig inom miljölagstiftningen samt i frågor som rör arbetsmiljö och är väl insatt i upphandlingsförfarandet LOU. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbetsledning.
Som person är du positiv, engagerande, utåtriktad och har lätt för att samarbeta. Du är också initiativrik, uthållig och har förmåga att arbeta långsiktigt. Som ansvarig för bolagets avfallsfrågor arbetar du i nära samarbete med bolagets förvaltare och du är bra på att ska-pa goda relationer såväl internt inom bolaget som med externa aktörer.
För att passa i rollen krävs intresse för miljö- och bostadsfrågor såväl tekniska, ekonomiska som sociala. Du har även god administrativ förmåga, goda datorkunskaper samt god för-måga att uttrycka dig i tal och skrift. Tjänsten kräver körkort och det är en fördel om du har tillgång till egen bil.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och välkomnar alla sökande oavsett kön, et-nisk eller kulturell bakgrund.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Christer Olsson, enhetschef Teknik/underhåll på tel. 08-508 39 594. Facklig representant för SKTF är Håkan Sand-ström tel.08-508 39 255.
Välkommen med din ansökan med meritförteckning via vårt rekryteringssystem som du når genom länken här här:
http://www.webforum.com/form/stockholmshem/form.asp?sid=20549034
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, 35 tim/vecka. Vi tillämpar 6 månaders prov-anställning. Har du frågor kring rekryteringsprocessen kontakta Malin Ehn på Personalav-delningen, tel. 08-508 39 123. Sista ansökningsdag är den 28 februari 2010.

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Kontakt
Malin Ehn, Personalhandläggare, 08-508 39 123 (Telefon), malin.ehn@stockholmshem.se

Företag
AB Stockholmshem

Adress
AB Stockholmshem
Box 9003
10271 STOCKHOLM

Kontorsadress
Box 9003

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-508 39 123
E-postadress: malin.ehn@stockholmshem.se

Jobbnummer
583200

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AB Stockholmshem

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AB Stockholmshem: