Ansvarig för 2:a linjens support för Katalogtjänst HSA och Ident

Inera AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inera AB i Stockholm, Österåker, Lund eller i hela Sverige

2025 ska Sverige vara bäst i världen på att använda digitaliseringens möjligheter för att nå en god och jämlik hälsa och välfärd. På Inera är vi med och förverkligar den e-hälsovisionen. Med hjälp av smarta digitala lösningar kan verksamheterna effektiviseras och kostnader sänkas. Lösningarna kan stödja kontakten mellan invånare och regioner - eller kommunverksamheter, samt ge personal i verksamheterna effektiva arbetsverktyg. Idag utvecklar och förvaltar Inera ett flertal digitala tjänster, bland dem 1177 Vårdguiden, arkitektur- och infrastrukturtjänster, kunskap- och verksamhetsstöd. Läs mer om oss och våra tjänster på www.inera.se.

Ansvarig för 2:a linjens support för Katalogtjänst HSA och Identifieringstjänst SITHS.

Är du en person som bra på att guida och ge support till användare av tekniskt komplicerade system? Är du bra på att ha många bollar i luften? Då kanske du är sugen på nya utmaningar hos oss på Inera i ett härligt gäng, som arbetar med HSA och SITHS.

Arbetet innebär i första hand

Arbetet är att i första hand ansvara för att supportärenden (särskilt användarstöd) runt HSA och SITHS. Detta innebär att såväl själv besvara frågorna såsom att vid behov vidarebefordra dessa till annan person inom HSA/SITHS förvaltning samt att bevaka och hantera inkomna svar. Frågor besvaras via ärendehanteringssystemet, men telefonkontakt med kunden är ofta nödvändig. Då tjänsten är en central tjänst inom Inera kan även andra arbetsuppgifter inom området gemensam hantering grunddata komma att ingå.

I uppdraget ingår också

I uppdraget ingår även att sätta sig in i de rutiner som gäller för tjänsterna, hantering av testpersoner och testkort, tilldelning av behörigheter, genomföra acceptanstestning samt månatlig uppföljning av domänvalidering i enlighet med gällande rutiner samt att hålla genomgångar med och informera Inera Kundservice och Inera Support om tjänsterna och eventuella förändringar kring dessa. Personen deltar vid veckovisa förvaltningsmöten för att hålla sig uppdaterad med vad som händer inom tjänsterna. Under uppdraget ska personen genomgå de utbildningar som finns för tjänsterna till exempel HSA grundutbildning, utbildning för Ansvarig Utgivare.

I tjänsten ingår dessutom att skriva och uppdatera exempelvis kunskapsstöd, handböcker, rutiner, instruktioner eller administration kring tjänsternas nätverksmöten samt granskning av kundavtalen (HSA Policytillämpning så kallade HPT).

Utvecklingsmöjlighet

För rätt person kan rollen utökas till att arbeta mer med teknisk support eller mer mot att hantera verksamhetsnära ärenden inom införande/kundanslutningar.

Det är bra att du är öppen för nya utmaningar och vid behov bistår förvaltningen i arbetsuppgifter som inte direkt är kopplade till 2:a linjens support.

Vad söker vi hos dig?

Vi ser att du har ett stort kundfokus och en vilja att hjälpa andra, är självgående, mycket driven och resultatorienterad, tar initiativ, är pålitlig och ansvarstagande, kvalitetsmedveten, strukturerad och noggrann,

Det är viktigt att du kan planera samt har en väl utvecklad analytisk förmåga inte minst när det gäller problemlösning.

Det är också viktigt att du kan uttrycka dig och kommunicera väl i tal och skrift samt har en god samarbetsförmåga där lyhördhet och tydlighet är viktiga egenskaper.

Kompetens och utbildning

Den vi söker bör ha kännedom om HSA:s och SITHS regelverk och funktionalitet, och det är mycket meriterande om personen har arbetat med dessa områden under flera år.

Det är en fördel om du har en högskoleutbildning inom exempelvis systemvetenskap, informatik eller motsvarande och om du har en god teknisk förståelse samt kännedom om regionerna och kommunernas verksamhet och behov.

Vad är HSA och SITHS

Katalogtjänst HSA är en elektronisk katalog som innehåller kvalitetssäkrade uppgifter om personer, funktioner och vårdenheter i Sveriges regioner, kommuner och privata vårdgivare. Informationen i HSA används av många olika tjänster inom hälso-och sjukvården och utgör ett viktigt underlag för behörighetsstyrning, olika säkerhetslösningar samt för sök- och jämförelsetjänster. Läs mer på www.inera.se/hsa.

Identifieringstjänst SITHS är en säkerhetslösning som används för att utfärda elektroniska identitetshandlingar som används för säker identifiering av både personer och system inom regioner, kommuner, privata vårdgivare och statliga myndigheter. SITHS används till exempel vid inloggning i tjänster, för elektronisk underskrift och för säker kommunikation mellan system. Läs mer på www.inera.se/siths

Dessa två tjänster ligger nära varandra och blir allt viktigare framöver då vårdens behov av digitalisering ständig utvecklas.

Vill du veta mer?

• Sektionschef Dan Bergvall, dan.bergvall@inera.se
• HR-generalist, Nina Ingren, nina.ingren@inera.se
• Fackliga frågor (Vision) Monica Rosén, monica.rosen@inera.se

Vi undanber oss all hjälp med rekrytering!

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2021-07-02

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-09-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Inera AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Inera AB (org.nr 556559-4230)

Jobbnummer
5843477

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inera AB: