Ansvarig digitala kundupplevelser Jönköping Energi

Rekryteringshuset i Sverige AB / Datajobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Rekryteringshuset i Sverige AB i Jönköping, Aneby, Habo, Nässjö, Tranås eller i hela Sverige

Har du goda kunskaper inom IT-system som utvecklar CRM och kunddata? Vill du medverka till att driva utveckling i en spännande bransch? Då kan du vara den personen vi söker till en nyinrättad tjänst som ansvarig för digitala kundupplevelser hos Jönköping Energi.

Du rapporterar till marknadschef och ingår i kommunikationsavdelningen. Område marknad omfattar 4 avdelningar; kommunikation, kundservice/privatmarknad, företagsmarknad samt affärsutveckling.

Jönköping Energi genomför nu en digital resa och bygger ett nytt datalager samt moderniserar den tekniska plattformen. Informationshanteringen struktureras om och centreras kring kunden. Resan har påbörjats med bland annat införande av ärendehanteringssystem och införande av nytt billingsystem.

Parallellt sker utveckling av webbplatsen med en förflyttning från informationssida till tjänsteplattform. Målet är intern och extern digital omställning med automatisering av eget arbete och utveckling av kundrelationerna, kunderbjudandet samt enkla och smidiga lösningar och digitala tjänster till kunderna.

Publiceringsdatum
2019-04-27

Dina arbetsuppgifter
Som ansvarig för digitala kundupplevelser hos Jönköping Energi ansvarar du för att vidareutveckla CRM-plattformen för att möta kundernas och verksamhetens framtida krav och förutsättningar. Du driver, planerar och realiserar förändringar genom att fånga verksamhetens behov och önskemål. Du agerar kravställare mot IT-avdelningen som utvecklar, testar och levererar lösningarna. Du får vara med och utforma samt bygga upp en ny roll, vilket innebär att du samordnar både superusers inom koncernen, systemintressenter och leder olika utvecklingsorienterade projekt. Att hålla utbildningar samt att coacha superusers och medarbetare ingår även i tjänsten. Rollen är en viktig brygga mellan verksamhet och IT, du arbetar nära bland annat affärsverksamheterna, affärsutvecklare, verksamhetsutvecklare, systemägare, förvaltare, kundservicemedarbetare, säljare mfl.

Kvalifikationer
Vi söker dig som brinner för att skapa nöjda kunder och att effektivisera genom digitalisering och automatisering. Du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från en roll som systemansvarig, projektledare eller liknande. Erfarenhet av att arbeta samt leda projekt och förändringsarbete inom CRM eller IT-system i kundgränssnittet är meriterande. Du har en god förståelse för helheten affärer, teknik och organisation. Du uttrycker dig väl i tal och skrift. Då resor förekommer i tjänsten är B-körkort ett krav.

För att lyckas i rollen är du systematisk och har ett helhetsperspektiv. Du är utvecklingsorienterad och trivs i en pådrivande och självgående roll i nära samverkan med andra samt har en förmåga att engagera, motivera och har lätt för att kommunicera med de olika samarbetspartnerna i organisationen. Du bör även trivas med arbetsuppgifter av både strategisk och operativ karaktär. Vi lägger stor vikt vid din inställning och dina personliga egenskaper.

För rätt person innebär rollen en stimulerande och varierande tjänst hos en attraktiv arbetsgivare som aktivt bidrar till en långsiktig och hållbar utveckling i regionen.

Övrigt
Varmt välkommen att söka tjänsten på kontakta Petra Lindomborg, rekryteringskonsult hos RekryteringsHuset, 0727-164381. Fackliga kontaktpersoner är Joakim Engdal, SEKO, 036-191844, Daniel Faxe, Vision, 036-191741 eller Agata Zietek, Sveriges Ingenjörer, 036-103208.

Om Jönköping Energi
En god kraft för ett gott samhälle är Jönköping Energis vision. Vi vill bidra till att driva regionens utveckling. Det gör vi genom att erbjuda hållbara och innovativa tjänster, nu och i framtiden. Hos oss ska det vara enkelt att vara kund. Vi finns nära, och tillsammans med våra kunder bidrar vi till ett hållbart samhälle. Idag förser vi 55 000 kunder med ljus, kraft, värme, kyla och stadsnät. Vi omsätter 1,3 miljarder kronor per år och har ca 285 anställda.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Augusti eller enligt ök. tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-18
Ange följande referens när du ansöker: 2019/19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Petra Lindomborg, rekryteringskonsult 0727-164381

Företag
RekryteringsHuset i Sverige AB

Adress
RekryteringsHuset i Sverige AB
Gjuterigatan 9
55318 Jönköping

Kontorsadress
Gjuterigatan 9

Jobbnummer
4755634

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Rekryteringshuset i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Rekryteringshuset i Sverige AB: