Ansvarig digital marknadsföring till Business Region Göteborg

BRG, Business Region Göteborg AB / Marknadsföringsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos BRG, Business Region Göteborg AB i Mölndal, Göteborg eller i hela Sverige

Business Region Göteborg ansvarar för näringslivsutveckling i Göteborgs Stad och representerar 13 kommuner i regionen. Business Region Göteborg ska bidra till att skapa fler arbetstillfällen och därigenom åstadkomma en hållbar tillväxt i Göteborgsregionens näringsliv. Detta gör vi genom att erbjuda kunskap och kontakter som skapar förutsättningar för dig som vill starta, etablera eller utveckla företag i regionen.



Publiceringsdatum
2021-02-05

Arbetsuppgifter
Ett starkt näringsliv är en förutsättning för en väl fungerande offentlig sektor och vi på Business Region Göteborg arbetar för en stärkt och hållbar näringslivsutvecklingen i Göteborg och Göteborgsregionen. Vårt fokus ligger på företags-, kluster- och innovationsutveckling, samt etableringar och investeringar. För att öka kännedomen om det vi gör och det Göteborg har att erbjuda så måste vi berätta om det, detta gör vi i egna kanaler, genom marknadsföring och kommunikation och genom goda kontakter med media och opinionsbildare både nationellt och internationellt.
Nu söker vi efter en person som kan vässa vår digitala närvaro. En specialist på marknadsföring i digitala kanaler och sökmotorsoptimering. En god kommunikatör som kan hjälpa oss att få ännu bättre snurr på de inlägg som görs, utveckla en hållbar kanalstrategi och öka vår digitala synlighet. Vår nya kollega ska vara en inspiratör med koll på trender och möjligheter och samtidigt arbeta strukturerat och målmedvetet för att nå, och gärna överträffa, de mål vi sätter tillsammans.
Som ansvarig för digital marknadsföring blir du en del av den centrala marknads- och kommunikationsavdelningen och rapporterar till Business Region Göteborgs kommunikationschef samt arbetar tätt med våra kommunikatörer. Periodvis är tempot högt och förmågan att snabbt prioritera och planera är avgörande. Arbetet är strategiskt men har flera operativa inslag.

Några exempel på arbetsuppgifter
• Ansvara för strategiskt varumärkesbyggande i våra sociala kanaler.
• Hålla koll på trender och uppdateringar inom sociala medier för att hitta nya möjligheter och ständigt förbättra vår kommunikation.
• Stödja kollegor inom digital kommunikation och marknadsföring, inspirera samt ta fram rutiner och verktyg som är enkla att använda.
• Samarbeta med kommunikatörer för att säkerställa trafik och konvertering.
• Skapa intressant och engagerande SEO-anpassat innehåll på samtliga sociala kanaler genom text, bild, videos och kampanjer för att öka företagets synlighet
• Optimera innehåll på våra webbplatser för sökmotorer genom systematiskt arbete med sökordsanalys, innehåll, ranking och inlänkar mm.
• Mäta, följa upp och utvärdera aktiviteter i våra digitala kanaler för att göra det ännu bättre nästa gång
• Identifiera målgrupper och genomföra digitala kampanjer som engagerar och genererar trafik
• Ha ett övergripande ansvar för kommentarer etc. i våra sociala kanaler
Skapa och följa upp kampajer på webb och i social


Kvalifikationer
Minst tre års högskoleutbildning med inriktning mot digital marknadsföring och kommunikation eller annan utbildning och erfarenhet som sammantaget kan ses som likvärdig.

Minst tre års erfarenhet av arbete som digital strateg eller motsvarande.

Djupt kunnig och passionerad inom digital utveckling och trender inom social media.

Dokumenterad kunskap inom Google Analytics, Facebook Business Manager, Linkedins kampanjverktyg, Google Ads med tillhörande kunskap om SEO/SEM och andra relevanta kampanjverktyg för sociala media.

Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med relevanta mätvärden samt analysera och följa upp dessa.

Kunskap inom Photoshop, InDesign, AfterEffects/Premiere samt verktyg för e-postmarknadsföring och publiceringsverktyg för webb.

God kunskap och förståelse för digitalt kundbeteende.

Mycket goda kommunikationsegenskaper och mycket god samarbetsförmåga.

God skribent.

Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Goda kunskaper i Office, särskilt Excel.

EGENSKAPER

Du värdesätter gott samarbete, är driven, snabb, prestigelös och förtroendeingivande. Du tycker om att ta eget ansvar och tar gärna rollen som coach för medarbetares engagemang i digitala kanaler. Du är handlingskraftig och resultatinriktad.

Vi sätter stort värde vid personliga egenskaper och arbetar aktivt för att skapa en jämställd arbetsplats.

ÖVRIGT
Läs gärna mer om Business Region Göteborg
https://www.businessregiongoteborg.se/

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2021-04-01 Eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-02-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Brg, Business Region Göteborg AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1005583".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Brg, Business Region Göteborg AB (org.nr 556439-5878)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Business Region Göteborg

Jobbnummer
5560923

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från BRG, Business Region Göteborg AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos BRG, Business Region Göteborg AB: