Anspråksanalytiker / Claim analyst - Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB - Redovisningsekonomjobb i Stockholm
Anspråksanalytiker / Claim analyst
Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
2019-11-14

Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö
Visa alla jobb hos Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB i Stockholm

Claims analyst / Anspråksanalytiker

Bemanningsstyrkan är ett etablerat bemanningsföretag med mångårig erfarenhet och ett gediget kontaktnät i Stor-Stockholm som löser våra kunders personalbehov. Vi ingår i koncernen Veddestagruppen tillsammans med Veddesta Distribution, Veddesta Transport och Multi Logistik.

Bemanningsstyrkan är främst fokuserad på personaluthyrning, hyrköp och rekrytering inom lager, logistik, administration och ekonomi.Vårt systerföretag Rekryteringsstyrkan arbetar uteslutande med rekrytering och interimslösningar.

Det som driver oss är att få rätt människa och kompetens att matchas med rätt företagsklimat och arbetsuppgift. För att lyckas med våra åtaganden är vi mycket lyhörda för våra kunders behov. Vi vet att personal är deras främsta tillgång.

Som konsult är du mycket viktig för oss och har du ambitionen att alltid göra ditt bästa så är du en av oss.

Vi söker nu för vår uppdragsgivare Samsung Electronics Nordic AB:s räkning en Claims Analyst (anspråksanalytiker) för omgående tillsättning, uppdraget sträcker sig till och med augusti 2020 till att börja med.
Samsung sitter sedan i somras i helt nybyggda lokaler i Kista Science City.

Uppdraget

Att verifiera, analysera och kompensera kunder för prisgarantier, bonusar, marknadsföringsstöd och andra avvikelser.

Underhålla och förbättra periodiseringar baserat på resultatanalyser.

Besluta om och implementera åtgärder för att hantera optimala periodiseringar baserat på kundavtalsvillkor, analyser av försäljningsdata och anspråk.

Analysera, identifiera och implementera processförbättringar inom ovan specificerade områden av försäljningsavdelningar och kund.

Position i organisationen

* Business Control Manager
* Customer Claims Manager
* Claim Analyst

Publiceringsdatum
2019-11-14

Dina arbetsuppgifter
* Analysera och administrera processen från kundkontrakt till kompensation genom att överväga avtalsvillkor, beställningshistorik, försäljningsvolym och gamla/nya prislistor i enlighet med företagets riktlinjer.
* Identifiera möjligheter till förbättring och processutveckling i tätt samarbete med alla medarbetare för att minimera antalet reklamationer.
* Optimera ledtiden för anspråk till kompensation.
* Analysera periodiseringar, saldorapporter, KPI-rapporter, försäljningsdata (sell-in och sell-out).
* Upprätthålla periodiseringsstrukturer över tid.
* Besluta om och implementera åtgärder för att förbättra periodiseringsexaktheten över tid.
* Förmedla tillståndsreferensnummer till kollegor och kunder för att kunna tillhandahålla korrekta fakturareferenser.
* Utveckla och upprätthålla goda kundrelationer (kontakter hanteras främst via e-post och telefon) och aktivt driva förbättring av anspråksprocessen med kunderna.

Kontaktytor

* External customer
* Sales managers
* KAMs and Sales representatives
* Accounts payable och Accounts receivable
* Accounting
* Business controller
* Business integration
* Order desk

Utbildningsbakgrund
Företrädesvis universitetsexamen i företagsekonomi eller motsvarande

Erfarenheter
* Erfarenhet av arbete inom finans och/eller arbete med redovisningsprinciper och praxis, kunskap om rapportering av finansiella data (leverantörs- och kundreskontra, skadeprocesser eller motsvarande) under minst två år.
* ERP-erfarenhet, gärna från SAP (ekonomi och/eller redovisning) minst två år.
* Erfarenhet från arbete med SAP FI och försäljningsflöden.
* Analytisk erfarenhet
* Gärna erfarenhet från arbete i ett globalt företag.

Färdigheter

* Office-paketet, främst Excel (hög nivå)
* Vanliga redovisningsprinciper (hög nivå)
* Kunskap om försäljningsavdragshantering
* God kommunikationsförmåga på både svenska och engelska både muntligt och skriftligt (hög nivå)
* Analytisk förmåga och kritiskt tänkande (hög nivå)
* Förmåga att lösa problem (hög nivå)
* Utmärkt förmåga att hantera kunder och ge dem den bästa servicen även i kundserviceutmanande situationer.
* Gärna erfarenhet av projektledning.

Dina personliga egenskaper
* Ha förmåga att prioritera och arbeta under press.
* Vara serviceinriktad och kunna hantera kundserviceutmanande situationer.
* Ha förmåga att bygga och underhålla interna och externa relationer och arbeta som en del av ett team.
* Ha förmåga att hantera och analysera siffror och data effektivt.
* Ha förmåga att utföra detaljerade utredningar för att hantera komplicerade anspråk.
* Ha förmågan att granska och rekommendera förändringar av policyer och procedurer för anspråk.
* Ha förmåga att identifiera förbättringsmöjligheter och lämpliga lösningar.
* Ha förmåga att driva genomförandet av förändringar och att arbeta i projektform.

Om anställningen

Vi på bemanningsstyrkan erbjuder dig en heltidsanställning t.o.m. augusti 2020 där det kan finnas möjlighet till en tillsvidaretjänst efter detta.

Vi erbjuder dig en fast månadslön, friskvårdsbidrag och en engagerad och tillgänglig konsultchef som finns på plats hos Samsung varje vecka.

Du får också runt trettio kollegor från Bemanningsstyrkan som sitter på plats hos Samsung.

Tjänsten ska tillsättas omgående så tveka inte att skicka in din ansökan tillsammans med information om möjligt startdatum samt ett löneanspråk.

Varmt välkommen med din ansökan! /

Therese Barvell Rappel

konsultchef, tjänstemän

Varaktighet, arbetstid
Heltidsanställning Visstidsanställning med möjlighet till tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön
Friskvårdsbidrag

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB

Jobbnummer
4955639


Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB: