Annonsmall

Sigma IT AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sigma IT AB i Stockholm, Järfälla, Södertälje, Uppsala, Örebro eller i hela Sverige

Sigma ITs enhet Sigma Serve söker en affärsdriven service manager som motiveras av nära kundkontakt och ledarskap.

Vill du ha en arbetsgivare med fokus på både din och samhällets utveckling? Sigma IT är en framåtlutad organisation med stort socialt ansvar!

Hur ser rollen ut?
Som service manager hos Serve har du ansvar att följa upp våra kundåtaganden och se till att de uppfylls med god kvalitet enligt avtal. I den här rollen kommer du kommer att hantera och prioritera våra tjänsteleveranser och blir den självklara kontakten mot kund för att föra dialog och förhandlingar för Sigma Serves räkning gällande nya såväl som pågående åtaganden.

I den här roller kommer du att agera beställare och mottagare av kundprojekt och dess förändringar, samt sköta förhandlingar med kund. På så vis ingår även ansvaret att skapa och hantera rapporter samt skapa underlag och hantera fakturering. Du kommer också att granska kundavtal och skapa och underhålla förvaltningsplaner. Du kommer att stämma av SLA och kundnöjdhet och vid brister ansvarar du för att årgärder vidtas. Du kommer också att fånga upp och föreslå serviceförbättringar.

Andra typer av ansvarområden kan vara att hålla i förvaltningsmöten med kund och internt inom Serve, granska leverans och känna till avtal med 3:e parts tjänsteleverantörer, planera för servicetillväxt och utökningar och att genom proaktivt arbete hitta bättre lösningar tillsammans med kunden.

Din bakgrund

För att trivas i rollen som Service Manager hos Serve är viktigt att du har ett intresse för teknik och våra leveranser till kund. Vi ser gärna att du har relevant utbildning eller arbetserfarenhet från liknande roller inom branscher som exempelvis IT, teknik, projektledning eller ekonomi. Det är meriterande om du har erfarenhet av ITIL eller annan projektledningsmetodik.

Dina personliga egenskaper är viktiga för oss då vill behålla den atmosfär vi har idag. Våra medarbetare kännetecknas av en affärsmässig och kundorienterad attityd, med glimten i ögat och stor respekt för varandras kompetenser.

Hur är Sigma Serve som arbetsgivare?

Hos Sigma Serve kommer du att arbeta med ett team på ca 50 personer. Din placering kan vara antingen Stockholm eller Örebro. Sigma Serve ingår i affärsområdet OneIT som tillsammans erbjuder helhetslösningar för alla sina kunder. Tillsammans kan OneIT erbjuda allt från applikationsutveckling till applikationssupport med tillhörande service desk.

Ansökan

Varmt välkommen att skicka in din ansökan nedan. Vid frågor är du mycket välkommen att kontakta Kristina Lindgren, Business Area Manager +46703037166.

Mer om Sigma IT

På Sigma får du jobba i en organisation som äger sin egen strategi, där det är nära till dem som fattar besluten och där du kan vara med och påverka. När du jobbar med oss får du en arbetsgivare som står stark i Sverige och som även erbjuder internationella uppdrag och stora utvecklingsmöjligheter.

Sigma är ett värderingsstyrt företag med höga mål där handlingskraft och engagemang är tongivande. Vi arbetar i en prestigelös atmosfär där vi hjälper varandra att komma framåt och gemensamt skapa resultat som vi är stolta över.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2019-10-07

Ersättning
Enligt ök.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-10-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sigma IT AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sigma IT AB (org.nr 556451-9345), https://www.sigmait.se/sv/

Arbetsplats
Sigma IT Consulting

Jobbnummer
4879895

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sigma IT AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sigma IT AB: