Annell Ljus + Form rekryterar en ekonomiassistent

Experis Sverige / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Annell Ljus + Form AB verkar inom belysning för offentliga och professionella ljusmiljöer, inomhus och utomhus. Verksamheten består av utveckling, försäljning och marknadsföring av ljusarmaturer och ljussystem i nära samarbete med ledande europeiska producenter. Kunderna är arkitekter, ljusdesigners, elprojektörer, elentreprenörer samt brukare inom näringsliv och samhälle.
Ljuset har stor betydelse för människors hälsa och välbefinnande och Annell har i alla år fokuserat på ljuskvalitet i arbete och på fritid. Läs mer om företaget på www.annell.se
I samarbete med Experis Finance rekryterar Annell en ekonomiassistent med placering på huvudkontoret i Vasastan i Stockholm. Vill du ha en ny utmaning i ett väletablerat och växande företag med en stark känsla för färg och form? Då ska du söka tjänsten nedan.

Publiceringsdatum
2011-12-06

Dina arbetsuppgifter
Ditt arbete kommer att präglas av flexibilitet och innebär ekonomiarbete från ax till limpa. Du kommer att ansvara för kund- och leverantörsreskontran, ankomstregistrering, kundfakturering, kreditbedömning av kunder, reseräkningar och löner. I arbetsuppgifterna ingår förutom reskontraarbete även löpande bokföring samt månadsavstämningar. Du kommer att arbeta huvudsakligen i Scala och Excel. Du rapporterar till ekonomichefen på Annell.
Tjänsten är heltid och tillträde snarast, lön enligt överenskommelse.
Vem är du?
Du är gymnasieekonom eller liknande och har arbetat brett som ekonomiassistent två till tre år, och har därmed god kännedom om vad arbetet innebär. Du har god vana från både kund- samt leverantörsreskontran. Erfarenhet av att ha arbetat med order/lagerhantering är meriterande. Du behärskar Office paketet och har erfarenhet av något ekonomisystem. Det är viktigt att du har goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift.
Som person har du ett stort intresse för ekonomi och siffror, samt ett eget driv och är trygg i att arbeta självständigt. Du är pålitlig, positiv, noggrann, har stor social kompetens och trivs med att arbeta med eget ansvar. Vidare tycker du att det är viktigt med en trivsam arbetsplats och har förmodligen lätt till skratt. Att du tar egna initiativ och är rak och tydlig i din kommunikation är andra egenskaper som uppskattas.

Kontaktperson för detta jobb
Du söker ovan nämnda tjänst via länken nedan. Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Lisa Lundeberg via telefon: 08-452 33 67
Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-12-30
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lisa Lundeberg, 08-4523367

Företag
Experis Sverige

Adress
Experis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1098378

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige: